header

header

12 mars 2016

Skridskor & korvgrillning.

Många timmar ute har det blivit även i dag. Började med att försöka åka ett skidpass men se det gick icke! Hårt och fruset och benen protesterade hej vilt. Huvudet ville inte ge upp men jag blev mer och mer frustrerad och till slut insåg jag att det inte var någon idé. Åkte hem, meddelade övriga familjen vad jag tycker om våren och snörade på mig löpskorna i stället. Värsta frustrationen hade lagt sig när jag kom hem igen men jag kan inte hjälpa det. Jag tycker det är så himla jobbigt när vintern är på väg bort.

Vi höll dock i vinteraktiviteterna då vi hade bestämt med kompisar att åka skridskor och grilla korv till lunch. Superfin is och barnen pinnade på bra. Och aldrig smakar det väl så gott som när man äter maten utomhus. Mysiga och trivsamma timmar ute med fina vänner - det är vad jag kallar en bra lördag det :).


 Två små kompisar fixar lunchen.



Mulet men ändå vackert.

I kväll blir det antagligen Mello-finalen här hemma. Jag är lite kluven för det är ju sista världscuptävligen i längdskidor från Canada mitt i finalen. Och ska jag vara ärlig ser jag hellre på skidorna än Mellon men jag vet ju att det finns en liten en här hemma som älskar allt vad Mello heter, så här får jag nog stå tillbaka. Hmm, kanske kan smygtitta lite på skidorna på paddan....

Nu ska här funderas på vad som ska bli mitt nästa stick-projekt. Ska jag ge mig på en komplicerad kofta eller betydligt enklare sockor?? Detta tål att funderas på.

Hoppas ni har en bra lördag!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!