header

header

20 mars 2016

Trägen vinner!

Jo men då körde vi väl på med selträningen för den lilla pälsklädda i familjen. Mycket riktigt var det ett jagande i hagen innan vi fick på selen i dag. Men till slut så. Testade med den andra selen och jag måste nog säga att denna känns mer tillförlitlig.

När selen var på så var det då äntligen dags att sätta på kopplet, öppna upp hagen och låta honom skutta som han ville. Nu är det dock så att vår lilla hårboll är väldigt försiktig av sig. Lever alltså inte upp till sitt namn det allra minsta - han heter Tuff. Men efter mycket om och men vågade han sig i alla fall genom altandörrarna och ut på trädäcket. Vågade t.o.m. kika ut över kanten ner mot gräset men där gick gränsen. Sen var det dags att skutta in till tryggheten i hagen igen.

Aningens skeptisk....

 "Vad håller ni på med egentligen??"

Tillbaka mot tryggheten igen.

Så i dag var dagen då premiären för en tur i selen avklarades. Jag har gett mig den på att vi skulle lyckas få på honom den så han kan få skutta runt annat än i hagen. Och minsann, visst är det så att trägen vinner :). Nu gäller det bara att fortsätta så han får se hur roligt han kan få om han vågar lite mer.

Förutom att träna kaninen har jag tränat själv också. Åkte upp till skidspåret med förhoppningen om att det skulle bli en träningstur men efter ett varv inne på stadion kände jag att, nej. Det var så hårt och isigt att jag inte hade någon lust att halka runt där. Hade som tur var tagit med mig icebugsen så det blev premiär av löpning i skogen i stället. Visst var det lite isigt, blött och ganska mycket med snö men med dubbar under fötterna var det inga problem. Det var hur skönt som helst att springa i skogen igen :).

Nu ska här försökas att laddas inför kommande vecka. Påskledigt väntar och det kommer sitta fint!

Ha en fin kväll!
Kram Carina.

2 kommentarer:

  1. Det må hända att han inte är lika tuff som sitt namn. Men otroligt söt. Och modig som vågar sig ut på okänd mark. Och snart så får ni kanske jaga för att få in honom igen. ;)

    Sköt om dig vännen och hoppas att du får en solig och fin påskvecka.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina goa ord om vår lilla hårboll Lotta! Ja han är familjens ögonsten och visst blir det säkert så att han inte vill gå in framöver :).

      Hoppas att allt är bra med dig och att du får en fantastisk påskvecka!

      Kramar till dig vännen <3

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!