header

header

22 januari 2017

Det blev en bra dag.

När vi vaknade i morse kändes det inte som det skulle bli någon bra dag. Junior kände sig förkyld och var inte alls pigg. Typiskt tänkte jag och såg en vecka full med vab framför mig. Men efter en brakfrukost och lite slappande framför tv:n blev hon mycket piggare tack och lov.

Hade ingen lust att åka skidor i morse utan det blev en promenad i stället. Ganska skönt att bara gå och låta tankarna vandra fritt allt medan solen var på väg upp. Hemma igen så kände jag att någon träning ville jag få till så det blev ett rejält styrkepass. Tog i så till den milda grad att jag har en otäck känsla av att armarna kommer bli jobbiga att lyfta i morgon.

Solen på väg upp under morgonens promenad.

Pastelliga färger - vackert.

När det närmade sig lunch for vi till fina vännner där vi tillbringade några härliga timmar. Korv grillades till lunch. Det övades med klubba och puck. Det sågs på skidor. Och framför allt: jag fick umgås med en av de bästa vänner jag har.

När vi kom hem slog jag på stort och gjorde köttbullar. Inget märkvärdigt kan tyckas men mina tidigare försök har slutat med katastrof. Så när vi satte oss vid bordet och började äta och jag insåg att dom faktiskt blev goda - då kände jag mig faktiskt riktigt glad.

Nu håller jag tummarna för att det blir skola och jobb i morgon.

Önskar er en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!