header

header

1 februari 2010

BVC & brödbak.

Efter en helsnurrig morgon och förmiddag lyckades jag pusta ut lite när lillan sov i dag. Dock skulle vi till BVC strax efter sovstunden så lite stressigt blev det men vi hann i tid till 2 ½ års kontrollen. Väl där gick det galant! Lillan pladdrade på och kunde allt sköterskan frågade om, även andra sprutan mot svininfluensan gick bra. Gissa om mamma var stolt (och lättad över att sprutfobin inte verkar ha gått i arv).

Efter ett påfrestande besök på Ica Maxi som innehöll både protester, höga skrik och en trotsig 2 ½ åring som låg raklång på golvet så åkte vi hem. Lillan var trött och jag hade fått nog. I dag blev det Nicke Nyfiken som fick underhålla och jag passade på att baka matbröd. Hann med 2 sorter så nu är frysen välfylld igen. Gillar faktiskt att baka och brukar passa på när det är vilodag från träningen - man måste ju fylla dagen med något :)

Sitter och väntar på första delen av dokumentären "Gröt, svett & klistervalla" , handlar om svenska skidlandslaget och det ska bli kul och se. I brist på annat sitter jag och slökollar på programmet Outsiders på 5:an. Kvällens tema är fett och jag vet inte vad jag ska säga. Man kan tydligen ha fobi för "feta människor" som det heter i programmet. Kan ju förstå att man kan ha fobi för att bli fet själv men att ha fobi för en människa som är överviktig, det övergår mitt förstånd. Men man ska väl inte förstå allt här i världen. Nej, nu är det dags att byta kanal innan jag retar upp mig allt för mycket och får problem att sova.

Tack å hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!