header

header

15 februari 2010

Jag vill inte......

.... att vintern ska ta slut! Jag är väl en av de få som önskar att snötäcket ska ligga kvar länge, länge. Fick nästan panik häromdagen när jag upptäckte att det droppade från taken ute och att det börjat smälta undan på vägen. Jag vill inte! Det finns verkligen inget mer underbart att vara ute när solen gnistrar i snön, träden är alldeles vita och himlen är blå. Ok, det kan vara griskallt på vintern men det är ändå vackert och det går faktiskt att klä sig för att inte frysa. Nej, vintern är min absoluta favoritårstid tätt följt av hösten.

I dag har jag haft en underbar dag ute både tillsammans med lillan, med vänner och ensam. Efter att ha hämtat lillan på dagis så svidade jag om och tog vagnen och tog en promenad ute på åkrarna här hemma. Lillan vaknade under promenaden så det blev en snabb mellis inne och sen fort ut igen. Kompisar till oss båda var ute och min goa vän erbjöd sig att ta hand om mitt troll så jag fick ut och träna. Ett stort tack! Jag fick en härlig tur i skogen och det gick förvånansvärt bra med tanke på att jag varit sjuk i nästan en vecka - mycket mystiskt.

Kvällen har jag tillbringat framför tv:n och OS naturligtvis. Ett och annat glädjeskrik har det blivit och en och annan tår har fallit. Vad ska man säga om Charlotte Kalla? Helt fantastiskt och helt otroligt!!!

OS-GULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Jag håller med, ljuvliga vinter! Och bättre blir dt i mars vill jag lova. Soliga vinterdagar väntar oss! kram kompis// Bodil

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!