header

header

12 februari 2010

Vintersol & takdropp

I dag har vi haft en riktig kanondag jag och lillan - har varit ute precis hela dagen. Sådana här dagar gillar jag, solen som sakteliga börjar värma och snön som är gnistrande vit, kan livet bli bättre?

Efter att ha softat runt hela morgonen blev det fart på oss när sambon med kollega dök upp. Skämdes lite över att inte ha fått på sig kläderna ännu (hade naturligtvis kläder på mig men av mys-typ och håret som stod på ända) men det var bara att gilla läget. På förmiddagen hade vi besök av kompisar och lekte ute i snön. När lillan skulle sova ville jag inte vara inne så det blev en riktig långpromenad med en massa filosoferande för min del. När hon hade vaknat var jag fortfarande inte redo för att gå in så vi packade ner varm choklad och ostmackor och åkte till Bergebo. Åh, vilket mys - precis som det ska vara. Vi packade upp och avnjöt vår matsäck och sen blev det bobåkande, mera lek i snön och skidåkning. Träffade även på Bus-Martin så naturligtvis blev den mycket bus till lillans stora förtjusning.

Nu har vi gett upp utomhusaktiviteterna för dagen och sitter inne och värmer oss framför brasan. Vi är trötta båda två av all frisk luft så ikväll blir det en lugn hemmakväll med besök av grannarna. Nu är det ju helg igen och inget särskilt är planerat. Sambon ska på Svenska rallyt i morgon (något jag med glädje avstår) så vi får roa oss själva här hemma i morgon. Blir det fint väder så ska väl inte det vara några som helst problem. Om jag blir kvitt mitt irriterande småont i halsen så ska jag då ut och åka skidor det är ett som är säkert. Har snart inte tränat på en vecka och det kryper i kroppen nu kan jag lova.

Tack å hej för mej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!