header

header

7 februari 2010

Vilken vinterdag!

Oj, oj, oj vilken bra söndag jag har haft! Redan morgonen började bra, vilket inte hör till vanligheterna kan jag lova. Lillan sov i sin säng ända tills 05.30 och somnade sen om hos oss. Jag vaknade av mig själv vid 07.15 - sovmorgon - vilken lyx! Softade och tog det lugnt innan vi fixade matsäck, packade på oss varma kläder, satte oss i bilen och for till Bergebo. Där gick Bergebo Skimarathon av stapeln och det var perfekt väder för att vara ute - strålande sol (som faktiskt värmde lite), klarblå himmel, bara ett par minus, korvgrillning och massor av kompisar - kan det bli bättre?

Måste erkänna att jag faktiskt kände ett litet smygande sug efter att ställa mig på startlinjen idag men med tanke på mina urusla tävlingsnerver så kommer det nog dröja. Lite synd var det för jag var i hyfsad form när jag var ute i spåren i eftermiddags. Men det är väl inte meningen att alla ska tävla, en del ska kanske bara träna??

I dag var det även stor premiär för lillan i riktiga skidspår och det gick galant! Hon verkade gilla att åka där det var bra preparerat (precis som mamma) och det var inte alls samma gnäll som det är här hemma på gården. Det blir väl till att åka upp till Bergebo på eftermiddagarna framöver när det blir fint väder. Kanske kan man få henne att fastna för skidåkning så småningom. När vi kom hem i eftermiddag kunde vi inte annat än att skratta åt henne. Hon fullkomligt älskar att gå in i min garderob och pröva mina skor. Hon trippar/vinglar runt på höga klackar och speglar sig. Sambon konstaterade krasst att det verkar inte som att vi fått någon blivande idrottare, men det här ska nog mamma försöka ändra på ;)

Hur som haver så har vi haft en helt underbar vinterdag och både jag och lillan är trötta efter all frisk luft som vi fått idag. Men det är ju precis så här det ska vara sådana här dagar: varm choklad, mackor, grillad korv och massa bus i snön! Hoppas på många sådana dagar framöver.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!