header

header

24 februari 2010

Månskenstur

Åh, vad jag älskar vintern! Konstaterade än en gång i dag att jag är en av de få som fortfarande vill ha kvar vintern. Efter att ha varit ute med ett motvilligt barn - lillan verkar tyvärr inte dela min förtjusning över att vara ute i snön för tillfället - så var jag tämligen frustrerad när sambon kom hem. Han såg min frustration och tyckte jag skulle ge mig ut och träna - vilket jag med glädje gjorde. Började åka på elljusbanan i Bergebo och sen begav jag mig ut i skogen med pannlampan. I en utförsbacke mitt ute i mörkret konstaterade jag att det kanske inte var så himla mörkt ändå och började kolla runt omkring mig. När jag vände blicken uppåt kunde jag se var ljuset kom i från. På himlen lyste månen klar och stark -en otroligt vacker och häftig syn. Tänkte att det kunde vara läge att spara lite på batterierna så jag slog av lampan. I slutet av utförsbacken kom en kurva och där tänkte jag att det kunde vara bra med lite extra ljus för att se vart spåret tog vägen. Tyvärr var pannlampan inte inne på samma linje som mig utan den hade helt enkelt lagt av. Bara att gilla läget och köra på. Måste erkänna att det faktiskt var lite mysigt att åka runt där i månskenet. Det är sådana här tillfällen som man kommer att minnas länge, länge.

Nu blir det till att försöka koncentrera sig på herrarnas stafett från OS innan det är dags att ladda inför sista dagen innan helg.

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!