header

header

21 februari 2010

Hel(g)slut.

Söndagkväll och helgen börjar lida mot sitt slut. Har haft en underbart skön helg och har blivit servad här hemma då mina föräldrar har varit här. Superkul eftersom sambon tillbringat helgen (och fortfarande är) i Estland som vallare på långloppscupen. Trist bara att det har varit grisväder ute så man knappt har vågat gå utanför dörren. Det har blivit en hel del tid inomhus i helgen men jag har trotsat vindarna och kylan både igår och idag. I går var jag ut på ett löppass och det bet rejält i kinderna och var lite svårt att andas när man hade motvind men det gick. I dag blev det skidåkning mitt på dagen och eftersom det inte var spårat överallt så blev det till att kämpa på i snön. Sjuk som man är så fann man nöje i även detta :) (hade detta inträffat för x antal år sen så är det tveksamt om jag kommit hem med en hel utrustning). Nu är man så där härligt trött i kroppen efter två dagar med dubbelpass.

Något som jag däremot inte är helt nöjd med är mitt beslut att gå och sova igår kväll och strunta i herrarnas tävling i längdåkning. Detta var något jag ångrade bittert när jag knäppte på text-tv:n i morse och upptäckte att det blev både guld och brons till Sverige. Så himla typiskt att man går och sover när OS kanske mest spännande tävling genomförs. Attans pelikan! Till mitt försvar måste jag säga att jag var grymt trött och verkligen behövde sova men så här i efterhand önskar jag att jag hade bitit i lite och åtminstone halvslumrat framför tv:n.

I kväll är det dags för skidskyttarna och då ska jag minsann bita i och inte välja sängen före tv-soffan.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!