header

header

24 oktober 2012

Baka, baka......

Ytterligare en dag kombinerad med vab och jobb. Tur att det går att fixa och trixa för att få ihop allt. I morse när väckarklockan ringde var det ingen fager syn som mötte mig i spegeln i badrummet kan jag lova - nästan så jag blev rädd för mig själv :). En natt där man vaknar minst 1 gång per timme sätter sina spår och det är tur att det finns smink.

I dag föll andan på och jag fick plötslig lust att baka. Det går ett tag mellan gångerna men när lusten väl infinner sig så är den rejäl. Jag har alltid gillat att baka och nu har det blivit ännu roligare när vi har fått ett nytt kök. Stora ytor att breda ut sig på, en ugn som gräddar jämt och bara så fantastiskt roligt!

Vanliga hederliga kanelbullar och kolakakor med ingefära bakades i dag. Älskar när huset doftar av nybakat. Det får mig att minnas dom eftermiddagar man kom hem från skolan och mamma hade bakat just bullar. Inget doftade godare och det var en lyx att få ett glas iskall mjölk och en varm bulle när man kom hem. Det är bl. a. sådant jag vill att Emma ska minnas när hon blir stor så det är ju tur att hon har en mamma som gillar att baka :).




Nu är det dags att tända en brasa i kaminen, lite kyligt är det här inne minsann - åtminstone för en fryslort som jag :). Sen måste jag erkänna att jag tycker att det är ganska mysigt att höra elden spraka där i kaminen.

Önskar alla en härlig onsdag!

4 kommentarer:

  1. Mysigt att baka! Det ser jättegott ut.

    Brasa i kaminen låter perfekt till. Vad det måste dofta gott hemma hos er!

    Hoppas alla mår bättre snart.

    Kram!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mysigt att baka och det doftade gott hemma hos oss - hemtrevligt :).

      Tack för din fina hälsning!

      Hoppas allt är bra med dig!

      Kram

      Radera
  2. Håller fullständigt med dig om att du vill din dotter ska minnas dig som en bakande mamma och känna doften av nybakade bullar. Jag vill nämligen detsamma med min dotter.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. Visst är det fina minnen och det vill man ju gärna ge till sina barn också. Härligt att du också gillar att baka & kul att du hittat hit!

    Ha en fin torsdag du med!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!