header

header

6 oktober 2012

Målarlördag.

En vacker höstdag har passerat och jag hoppas på ännu en i morgon!


Började denna kyliga lördag med en härlig promenad i morse - vantar och mössa på, jepp, så kallt var det. Hemma igen kom jag på den förträffliga idén att dra igång och måla min klädkammare (som om det inte är nog med kaos här hemma). Kände liksom att det var läge att göra det här nu när allt redan är utplockat.

Svidade om till blåbyxor och målartröja och sen var jag igång. Trots att klädkammaren inte är särskilt stor tog det sin lilla tid, hela 3 strykningar har det blivit i dag. Nu är jag nästan klar, bara listerna kvar. På golvet tänker jag faktiskt lägga in en mysig matta - har varit på jakt i dag men inte hittat någon så jag får fortsätta på måndag. Känns lite roligt att få göra ett eget lite lagom projekt mitt i det andra lite större projektet som man inte är delaktig i på samma sätt :).

Har inte bara varit inne hela dagen utan även hunnit införskaffa ny kyl- & frys och att träna. Fick ett underbart racerpass och även om det blåste en hel del så åkte jag och njöt av den vackra naturen. Tänk att få uppleva så här vackra dagar, att få se naturen så sakteliga göra sig redo för den annalkande vintern  - det är häftigt och ett rent privilegium måste jag säga.

Nu är vi nyss hemkomna från goda vänner som förbarmade sig över oss i kväll. Vi har avnjutit en alldeles förträfflig 3-rätters middag och supertrevligt sällskap. Ännu ett privilegium - att ha goda vänner!

Trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!