header

header

14 oktober 2012

Mitt skafferi.

Det blir inte alltid som man tänkt sig men det kan bil minst lika bra ändå. Precis så går tankarna när det gäller mitt skafferi som skulle platsbyggas i nya köket. I min fantasi av köket skulle jag ha ett riktigt gammeldags skafferi som skulle fyllas med hemmagjord saft och sylt. I min fantasi såg jag mig själv stå och småfrysa lite i det kalla skafferiet omgiven av fina, gamla burkar och flaskor fyllda av den godaste jordgubbssaften (min mammas). I min fantasi luktade mitt skafferi precis som  min farmors.

Nu gick det tyvärr inte att platsbygga ett skafferi som såg ut som i mina drömmar men jag har fått ett skafferi ändå.


I mitt skafferi samsas farmors gamla burkar....



...med burkar hemifrån mamma och pappa


.....  och med mitt livs enda loppisfynd


Jag kan inte kliva in i mitt skafferi och det luktar inte som farmors men jag tycker om det ändå!

En fortsatt trevlig söndag önskar jag alla!

6 kommentarer:

  1. Så fina burkar! Förstår att du är nöjd med det loppisfyndet! Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jag har en likdan sockerburk! Kram :)
    http://queenofkammebornia.se/2012/june/starta-saker.html

    SvaraRadera
  3. Vad fint att ha ett skafferi! Härligt.

    När du skriver om din famors skafferi gick tankarna direkt till min mormors skafferi i Brokliden. Det kunde man gå in i, det doftade gott och där stod burkar och saft. Vilket underbart minne som jag glömt bort men som nu kom fram igen. Tack!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är verkligen glad över mitt skafferi :).

      Visst är det härligt när man plötsligt kommer ihåg speciella och kära minnen. Roligt att mitt inlägg fick dig att minnas ett sådant!

      Kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!