header

header

16 december 2012

Den tredje.

Så var det tredje ljuset tänt och endast 8 dagar kvar till själva aftonen. Vi har, liksom de flesta, nedräkning varje dag och om man som liten tyckte att dagarna fram till julen segade sig fram så går de desto fortare som vuxen. Har kanske att göra med att man som vuxen har liiite mera att göra och stå i än som barn :). Men det är ju så det ska vara. Ser fram emot att ha en mysig och stämningsfull jul tillsammans med dom jag älskar mest!
I dag har det varit en seg söndag hittills. Har, om jag ska vara helt ärlig, inte stoppat näsan utanför dörren ännu. Hade tänkt köra ett långpass på skidorna nu i morse men kroppen ville vila lite till så jag kröp ihop med en bok i fåtöljen i stället. Långpasset får vänta tills i eftermiddag och jag ser fram emot att köra i mörkret med pannlampan som sällskap!

Nu ska jag återuppta läsningen innan jag ska avverka några mil i spåret!

Önskar alla en trevlig tredje advent!

8 kommentarer:

  1. Nu går det ruggigt fort till julafton. Jisses, bara åtta dagar kvar!

    Önskar dig en trevlig tredje advent.
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tiden har en tendens att gå lite för fort nu innan jul....

      Det samma önskar jag dig och en fin vecka!

      Kram Carina

      Radera
  2. Härligt med slappa dagar :)! Fast så klart... såååå slappt lär det ju inte bli då du ska ut i skidspåret ;)...
    Ibland är det skönast att göra som du gör idag... vänta till kvällen och köra i pannlampans sken. Själv deltog jag i "lämmeltåget" på eftermiddagen :S.
    Må toppen Carina!
    Kram Kerstin NF

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lämmeltåget i Bergebo gillar jag inte så det är därför jag är där antingen väldigt tidigt eller väldigt sent. Tycker om känslan av att man är ensam där upp så då får man masa sig ut på konstiga tider :).

      Visst är det härligt med slappa dagar!

      Må så gott du också Kerstin!

      Kram

      Radera
  3. Vad skönt att åka några mil! Det låter så härligt! Jag tog mig en extra stund i morse och läste också. Inte dumt det heller ;)

    Vad fin bild! Nu är det verkligen slutspurt innan den stora dagen. Jag längtar också!

    Kram
    Lotta

    Ps. Tack rara du för dina värmande ord!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att få skida fram och lägga mil efter sig är onekligen härligt. Likaså att läsa en bra bok. Visst är det skönt att få till sådana stunder emellanåt.

      Slutspurt var ordet, fortfarande en del att fixa och hinna med :).

      Ha en fin vecka!

      Kram Carina

      Radera
  4. Hoppas du fick ett härligt pass i spåret!

    Ja nog känns det som att tiden rusar iväg nu, inte lång tid kvar till jul ledighet, härligt!

    Ha det så bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick ett härligt pass i spåret så det var gött :).

      Det ska bli så himla skönt med julledighet - tror vi är många nu som behöver det!

      Ha det bra du med Jennifer!

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!