header

header

1 december 2012

Den första december.

Första dagen på en av årets bästa månader. Jag tar med glädje adjö av den mörka november och hälsar dig välkommen efterlängtade december!

I morse när lillan kom ner låg det en present på bordet. Men mamma! Var kommer den i från?? Jag hade naturligtvis ingen aniiiing och visste inte vem det var till ;). Hon hittade en lapp på undersidan och konstaterade att paketet visst var till Emma. Snöre och papper åkte av i en faslig fart och innehållet blev väldigt uppskattat.
En bok med en kort saga varje dag om den buttre tomten Vrese och hans göromål fram till julafton den 24:e. Hade tänkt att vi skulle läsa boken om kvällarna men riktigt så länge gick det inte att vänta :).

En fin vinterdag har det varit ute men jag har inte stuckit näsan utanför dörren förrän det var dags för ett efterlängtat kalas nu i eftermiddags. Jag har helt enkelt varken haft lust eller ork att gå ut så då har jag helt sonika varit inne i stället. Vissa dagar är sådana. Man vill helt enkelt inte.

Något som jag däremot vill göra ofta och mycket är att bläddra i böcker. Älskar att sitta med mina böcker. Att vända blad efter blad. Titta på bilder och insupa alla vackra kompositioner fångade med kameran. När det närmar sig jul har jag tre speciella böcker kommer fram ur bokhyllan och som jag bläddrar lite extra i.
Vinterns goda ting - Anna & Fanny Bergenström, Jul med Ernst - Ernst Kirchsteiger & 
Pernillas jul - Pernilla Wahlgren

Minsann tror jag att jag ska krypa upp i soffan med dessa godingar. Hoppas på att komma i stämning lagom till morgondagens julskyltning och 1:a advent. 

Önskar alla en härlig lördagkväll!

4 kommentarer:

  1. Men vilken bra idé med boken, och så härlig den verkar vara!

    Mysiga böcker du plockat fram att bläddra i, ska nog ta och köpa mig någon mysig inspirationsbok jag också.

    Hoppas att kvällen är bra och att ni får en riktigt bra första advent! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Böcker är mysiga och roliga att bläddra i :). Är så glad att Emma verkar ha ärvt mitt intresse för böcker.

    Hoppas du oxå haft en bra dag och att du får en bra första advent!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bok din dotter fick.
    Visst är det mysigt att bläddra i böcker.
    Ha en riktigt fin första advent.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt att bläddra i böcker :).

      Ha en riktigt fin första advent du med!

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!