header

header

30 november 2012

Och så blev det vinter.

Hela dagen och även nu i kväll har det snöat non stop. Inga stora flingor utan små, små korn har fallit från himlen hela dagen lång. Gräsmattorna är gömda och inbäddade i ett vitt täcke. Jag har skottat för första gången i år.

Denna fredag började som jag nämnde tidigare väldigt bra. Den fortsatte bra (om än inte i något lugnt tempo) och den håller på att avslutas bra. Sambon är på vift tors - sön och vi är ensamma hemma Emma och jag. Något som är trist är att min träning brukar bli lidande när det är så här men i dag ringde en fin vän och undrade om hon skulle ta Emma så jag fick egentid och ut och träna. Var egentligen trött men kunde inte tacka nej till ett sådant erbjudande så det blev ett löppass i yrsnön. Åh, vad härligt det var, benen var lite piggare och mina uttömda energidepåer fylldes på litegrann. Tack snälla Malin!



Mycket att stå i när man är ensam hemma med allt, men det har gått (även om jag ska erkänna att jag är väldigt trött). Nu hoppas jag att det kan bli en lugn dag i morgon. En lugn kväll med fredagsmys med tända ljus vid brasan är ett perfekt sätt att avsluta denna fredag - dagen då det blev vinter.
Ännu en stjärna kom upp i dag.
Lackskor till helgerna & kalasen som kommer.

Trevlig fredagkväll!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är det något visst med lackskor :).

      Trevlig helg!
      Kram

      Radera
  2. Å finaste Carina!! Tack för dina rara ord. Jag blir så glad.

    Jag har ju sagt det här till dig, men jag vill också säga det igen: älskar dina bilder! Vill hoppa in i dem.

    Ha en jättefin helg och glad första advent!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag blir väldigt glad över dina rara ord. Tack Lotta!

      Ha en fin helg du med och en glad första advent!

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!