header

header

3 november 2012

Ett vanligt "hej"....

I morse när jag vaknade var jag "skidåkar-sjuk", d.v.s. täppt i näsan och därmed blev det ingen träning i dag :(. Men helt stilla kunde jag naturligtvis inte vara utan det blev en lång och snabb powerwalk i stället. Vädret var helt underbart och det var väldigt skönt ute, lite lagom varmt så där.

Några stopp blev det för naturligtvis då var jag tvungen att fota. Kan tänka mig att jag såg ganska rolig ut där jag satt/ålade/kröp på marken för att få till just "den där" bilden :). Hade tänkt ta med min riktiga kamera men jag ville ju ha musik i öronen så då fick det bli mobilen - orkade inte släpa på båda.






(mobilkvalitet på bilderna men, men......)

En tanke som slog mig under min promenad var att vad mycket trevligare allt blir bara man hälsar och säger hej till den man möter. Det spelar ingen roll att man inte känner varandra. Bara att visa att man sett den andra människan och "besvärar" sig med att hälsa kan förgylla någons vardag. Man behöver förresten inte ens säga hej utan bara man ler mot varandra uppfylls man av glada känslor. Tänk på vilket enkelt sätt du kan göra en medmänniska glad, bara med ett leende eller ett hej.

Nu blir det till att ladda för eftermiddagens biobesök. Sambon och jag ska ta med Emma på senaste Tingeling-filmen. Hon har laddat från det att vi berättade i morse om våra planer och tyckt att dagen har varit sååå lång :).


Önskar alla en trevlig Allhelgona!

2 kommentarer:

  1. Bilderna är fina, en härlig älvrunda ser det ut som :). Håller med dig om det där med ett leende eller ett hej, det kostar så lite men kan betyda så mycket.
    Hoppas bion var bra och att ni haft en fin dag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer bra Jennifer - en härlig älvrunda blev det!

      Bion var kanon, otroligt mysig och välgjord. Vet inte vem som tyckte filmen var bäst: Emma eller jag :).

      Hoppas du hade en trevlig middag! Kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!