header

header

21 november 2012

Bönhörd och tjuvstart på julen.

Full fart. Livet går i 120. Dagarna och tiden rusar förbi. Snart är november slut - denna hemska, mörka månad - och december, ljusens månad, ska ta vid. Men i dag gjorde det inget att det var november. I dag såg jag solen efter vad som känns som en hel evighet sedan. Det är nästan så jag tror att jag blivit bönhörd av någon, men bara nästan ;).
 Efter energikicken träningen i går kväll gav mig så hade jag bestämt mig redan i morse för att i dag skulle jag ut och träna på lunchen. No matter what! (sen kan ju även faktorn att sambon är borta i kväll ha spelat in en del....). Sagt och gjort. For hem, drog fram rullskidorna, bytte till träningskläder, på med pjäxor, skidor, stavar och hjälm, sen iväg. I dag hade jag flyt i precis allt: teknik, styrka, glädje att träna. Det kändes som jag kunde åka hur fort som helst. Och då, då bara hände det. När jag åkte där och njöt (eller  hur mycket man nu kan njuta när man kör järnet), då letade sig de första solstrålarna fram genom de mörka molnen och plötsligt var det ljust ute!

Om träningen i går gav mig energi så är det inget mot vad solen i dag gav. Åh, vad härligt det var att känna strålarna värma mot kroppen, att känna ljuset i ansiktet och vara tvungen att kisa, att kunna se sin egen skugga mot asfalten. Även om solen bara var framme en liten stund så gav det så otroligt mycket. Det var härligt att äntligen få se ett ljus i mörkret :).


Lite fler kort från mitt besök vid Ornässtugan häromdagen.

I dag har vi tjuvstartat julen här hemma. I dag var det nämligen dags att baka årets första lussebullar!!! Mmmm, köket doftar av saffran och varma lussebullar. Det känns att julen närmar sig. På riktigt. Längtar efter att få stöka, göra julgodis, baka, tända ljus, lyssna på julmusik. Inte långt kvar nu.

Nu är det hög tid att tända en brasa och fixa lite kvällsmat. I kväll ska jag tända ljus och njuta av att det doftar lussebullar i hela huset.

Trevlig onsdag!

12 kommentarer:

  1. Åhh vad gott det ser ut! Slutade ju tidigt idag och vi var ut en sväng på eftermiddagen. någon sol såg vi inte, men jag reagerade på att jag såg blå himmel. Bor väl på fel sida stan helt enkelt :o). Blev iaf glad för den blåa himlen jag såg.. samt att det var ljust ute!

    kram Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blir man glad bara det är ljust ute! Sol hade vi här i Kälarvet ett litet tag så du bor nog på fel sida stan ;).

      Kram Carina

      Radera
  2. Fantastiskt fina bilder Carina och jag blir så imponerad av att höra om hur bra du är på det här med motion och hälsa. Inspirerande! Fick lite dåligt samvete över att jag skippade min raska promenad idag till förmån för målning av garderob. Men jag får gå extra långt imorgon istället och garderoben behövde målas. ;)

    Mmm, lussebullar är sååå gott! En av mina absoluta favoritbullar. :)

    Ta hand om er!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Inte ska du ha dåligt samvete. Du har ju inte legat på latsidan precis.

      Ja, lussebullar är riktigt gott! :)

      Kram Carina

      Radera
  3. Vad härligt med brasa och lussebullar!

    SvaraRadera
  4. Å, brasa o lussbullar + sol!!!!

    Underbart. Jag fick en sådan kick av solen idag. Skulle ha passat på att baka jag med tror jag ;)

    Älskar dina bilder!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen ger grym energi oavsett om den är framme bara en kort stund eller en hel dag. Skönt att höra att du fick energi idag :).

      Alltid lika roligt att höra att du gillar mina bilder!

      Kram Carina

      Radera
  5. Vad härligt med lussebullar. Jag ska se om jag kan få tag i saffran så jag med kan baka.
    Vad fina bilder du visar.
    Härligt det lät med träning och sol.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är härligt med lussebullar. Hoppas du får tag i saffran så du också kan baka.

      Träning och sol är bland det bästa som finns :).

      Kram Carina

      Radera
  6. Så härligt Carina! Det låter fantastiskt förstår att du njöt av din träning.

    Och lussebullsbak, finns knappt något bättre än när det doftar lussebullar i hela huset :).

    Hoppas vi ses snart, om inte förr så blir det ju i alla fall pepparkaksbak om inte allt för lång tid :). Kram Jennifer

    SvaraRadera
  7. Håller med om att doften av lussebullar är bland det bästa som finns.

    Hoppas också att vi ses snart. Annars är det ju som sagt pepparkaksbak inom en snar framtid ;).

    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!