header

header

18 november 2012

Dagen efter.

I dag lever jag i efterdyningarna av gårdagens reunion med gamla 9F - känner mig alldeles vimmelkantig och helseg. Nu kunde man tro att jag festat loss ordentligt men så är inte fallet. Höll mig bara till vatten men sov väldigt få timmar i natt och då blir man seg så här dagen efter :).

Hur var då återträffen? Väldigt, väldigt rolig måste jag säga. Tänk, vissa personer hade jag inte sett på 20 år och dom hade inte åldrats ett dugg!!!!! Hur är det möjligt?? 1976 måste vara en väldigt bra årgång, eller?? ;). Något som också var väldigt roligt var att vår gamla SO-lärare Pia tittade förbi och berättade än det ena och än det andra som vi gjort. Väldigt många roliga minnen som jag totalt hade glömt bort blev jag påmind om i går och jag kan bara säga TACK gamla 9F för alla minnen och för en hellyckad kväll!




En annan sak som jag blev väldigt glad över när jag kollade in här på bloggen i fredags morse var att jag hade fått en blog award av Charmigt sa Charlie där fina Lotta bloggar! Stort TACK Lotta <3. Blev som sagt väldigt glad.

Eftersom jag är hemma igen och har tillgång till datorn så tänkte jag svara på några frågor om mig själv som jag fick av Lotta. Sen ska jag försöka välja ut och lämna lite bloggkärlek till några bloggar jag tycker om.

Om mig:

Mitt motto: Lev i dag! - något jag själv försöker anamma
Favoriten: just nu är det min nya kamera, en Nikon D7000
Läser: många böcker och ofta, just nu Du kan hela ditt liv av Louise L. Hay
Älskar att tillbringa en eftermiddag: med ett löppass i skogen
Saknar: att inte bo närmare mina föräldrar
Vill göra jätteofta: fotografera - ett intresse som växer sig allt starkare
Tycker om som jag inte trodde jag skulle gilla: ingefärste med honung - älskar det!
Bakar: gärna med Emma - helst kladdkaka, chokladmuffins och bullar.
Somnar: inte utan att läsa en bok
Favoritparfym: Shower fresh från CLEAN
Har jag svårt att låta bli att bläddra i om den ligger framför mig: tidningen ToppHälsa
Tackar aldrig nej till: glass & mörk choklad
Längtar till: vintern och fina vinterdagar
Vill tipsa om : norra Värmland - där finns lugnet & närheten till naturen. Klart värt ett besök!
Så stolt så jag håller på att spricka: är jag över vår lilla tjej, Emma

Nu till det svåra, att välja ut 11 bloggar. Inte det lättaste som sagt men här kommer de, utan inbördes rangordning:

Kalaslotta i USA

Det vore roligt om du ville berätta lite om dig, allt eller något av det här:

Mitt motto:
Favoriten:
Läser:
Älskar att tillbringa en eftermiddag:
Saknar:
Vill göra jätteofta:
Tycker om som jag inte trodde jag skulle gilla:
Bakar:
Somnar:
Favoritblomma:
Tackar aldrig nej till:
Längtar till:
Favoritresmål:
Så stolt så jag håller på att spricka:

Låt gärna awarden vandra vidare till bloggare som har mindre än 200 följare.

Så här gör du:

Berätta på din blogg vilka du nominerar och länka till deras bloggar. Berätta lite om dig själv också och svara på de frågor du fått av den som först nominerade dig. Hitta på nya frågor för de 11 du nominerar och skriv på deras blogg att de är nominerade. 

Trevlig söndag!

12 kommentarer:

  1. Åh, vad du är rar!!! Tusen tack och många varma kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder som alltid!
    Vad roligt att återträffen blev lyckad :). Hoppas att du får sova ordentligt inatt.
    Nu hoppas jag att vi kan ses något snart, det var så länge sedan.

    Och tusen, tusen tack för att du ger mig en award, blir så glad, svar på frågorna kommer så småningom! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det lilla Jennifer!

      Kram Carina

      Radera
  3. Hej Carina!

    Vad roligt med klassträff och att återse gamla klasskompisar. Och visst är det lite spännande att se hur människor har förändrats (eller inte alls...) och vad som har hänt med deras liv.

    Grattis till awarden och vad roligt att läsa dina svar på frågorna. :) Och tusen tack för att min blogg är en av de du skickar awarden vidare till. Vad glad jag blir! :) Vilket härligt sätt att avsluta denna vecka på. Tack! ♥

    Och vad glad jag blev över att du lämnade en kommentar hos mig så att jag hittade hit här till din fina vrå av bloggvärlden. :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, klassträffen var riktigt rolig!

      Tack för de snälla orden om min blogg! Hoppas du kikar in igen.

      Kram Carina

      Radera
  4. Tack Lotta! Det känns lite konstigt när jag tom. är findlandsvensk med massavis "bokstävlar" och fel prepositioner i skrivandet. Suck ... inte så lätt med svenska. Det är som att skriva finska baklänges ... men man får bara öva och öva och använda peetnoga flitigt.

    Här kommer lite tankar angående din lista (jätte bra ide annars!!!!)

    Mitt motto: Jag är vad jag gör.
    Favoriten: Människor.
    Läser: Allt från A till Ö och massor. Historia och biografier ligger nära mitt hjärta - människoöden.
    Älskar att tillbringa en eftermiddag: I stilla ro.
    Saknar: Min mormor och morfar.
    Vill göra jätteofta: Göra någon glad.
    Tycker om som jag inte trodde jag skulle gilla:
    Att vara hemmafru.
    Bakar: Försöker prova nya recepter. Gärna gamla från mormors tid.
    Somnar: Med en bok, hunden och mannen.
    Favoritblomma: Ängsblommor. Plockade min brudbuket på morgonen av alla det slags ängsblommor. För mig är de symbol för att det vackra redan finns färdigt om man bara ser runt om kring sig.
    Tackar aldrig nej till: Ett vänligt ord.
    Längtar till: Sommaren och cafes öppning - samtidigt livrädd att det inte fungerar.
    Favoritresmål: En vägs biljett med familjen och ryggsäck - var som helst. En månad bara att gå dit som man har lust med - upptäcka nya stigar.
    Så stolt så jag håller på att spricka: Min familj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att läsa svaren på min frågor!

      Ja det är verkligen roligt att träffa gamla vänner efter så många år - att se vart livet har tagit dom.

      Kram Carina

      Radera
  5. Visst är det härligt liksom spännande att träffa gamla klasskompisar efter 20 år. Antingen är vi som vi är då - eller sedan har vi ändrats totalt.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Raraste Carina....tack! <3

    Du är en goding, en pärla, en blogg jag läser varje dag!


    Och 1976 tror jag är en finfin årgång ;) Härligt med klassträff. Skulle gärna gå på en!

    Vad roligt att läsa dina svar. Vi är ganska lika ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det lilla Lotta! Gillar ju din blogg skarpt så det var ju självklart att du skulle få en award av mig :). Jag läser ju också din blogg varje dag!

      Ja, jag tror att vi är ganska lika ;).

      Kram

      Radera
  7. Tackar...Tackar så rart av dig:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!