header

header

26 november 2012

Julfeeling.

Måndag och ny vecka. Vecka 48 närmare bestämt och en vecka närmare julafton :). Nu börjar julkänslorna så smått smyga sig på här hemma och jag längtar kan jag meddela. Längtar efter den speciella stämningen som alltid brukar infinna sig. Den där trevliga stämningen som gör hela julen.

I dag kände jag att det var dags. Dags att börja fixa och så smått frossa i julpynt. Nja, jag har inte börjat pynta på riktigt men efter jobbet blev det en tur till blomaffären. Gillar att köpa nya lite juligare blommor när det närmar sig advent. En amaryllis, två hyacinter och en cyklamen fick följa med hem. Chansade när det gäller hyacinterna då jag egentligen är allergisk så vi får se hur det går. Fick även med mig lite granris, en krans till dörren och lite annat smått och gott.

Efter att lillan hämtats på dagis var det dags. Fixade både inne och ute och det var riktigt skönt att plantera och göra i ordning farstukvisten (fast lite udda kändes det att plantera om blommor när snön föll emellanåt). Fick även upp ljusslingan ute på altanen så nu lyser det riktigt mysigt när mörkret åter har lagt sig.




I kväll ska första julskivan spelas, min absoluta favorit: Christmas songs by Sinatra.

Trevlig måndag!

6 kommentarer:

  1. Jisses, vad mycket du fått gjort.
    Fint med hyacinter. Det finns inte att få tag i här nu till jul, tyvärr.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland räcker både tid och lust till att pyssla så då gäller det att passa på :).

      Vad har ni för "typiska" julblommor?

      Ha en fin tisdag du med!

      Kram Carina

      Radera
  2. Du är verkligen duktig! Älskar hyacinter men som Bodil skriver, de går inte att få tag i här nu.

    Så jag njuter verkligen av dina fina bilder Carina! Sinatra är en av mina favoriter med.

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Dina kommentarer värmer Lotta!

      Ja, när det gäller julmusik så gillar jag de äldre versionerna med Sintra och Crosby och Co. mer än dom nyare - den stämningen som blir av den här musiken är svår att få på annat vis.

      Kram Carina

      Radera
  3. Så roligt att börja pynta, det kliar i mina fingrar men jag har inte kommit iväg till blomaffären än, men idag kanske Ebba är så pass pigg att hon orkar med en vända dit ;) (vab idag med).
    Och julskivorna åker nog fram idag, det lät ju så mysigt.
    Hoppas du får en bra tisdag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen kul att få göra julfint och mysigt att lyssna på julmusik! skönt att Ebba är bättre :). Hoppas du kommer i väg till blomaffären och att ni får en bra dag trots vab.

      Hälsa krya-på-dig till Ebba!
      Sköt om er! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!