header

header

21 december 2012

Hårfint.

Äntligen är det jullov och julledigt! Äntligen är det färdigstökat och färdigstädat. Klapparna är inslagna, huset luktar gott, granen är färdigklädd, kylen är laddad med julgodis, julmusik spelas och brasan sprakar. Ute dansar små flingor ner. Äntligen börjar friden och lugnet infinna sig. Det är dags för min favorittid på året och jag njuter.

Har som sagt stökat klart och det sista gjorde jag i morse. Julstädningen stod på schemat och av någon konstig anledning gick det väldigt lätt att städa i dag. Kanske berodde det på att stora flingor föll utanför fönstret och att julmusiken skrålade ur högtalarna. Det spelar ingen roll för det gick bra och nu är det gjort.


Vi vågade oss även på ett sista besök på Kupolen i morse. En riktig chansning då det är löningsdag och de sista dagarna innan dopparedan. Även om det var smockfullt på parkeringen gick det relativt smärtfritt i affärerna. Vi skulle bara köpa strumpor på Lindex men vi råkade hamna bland håraccessorarerna och sen var det kört. Det blev mer än bara strumpor som handlades om jag säger så. 
Fina saker att ha i håret framöver.

Nu ska vi mysa lite till här inne innan det blir en sväng ut i snön. Vi ser på julkalendern med Pelle Svanslös och vi gillar den både lillan och jag. Brasan sprakar och värmer och jag känner mig så himla nöjd med livet. 
Hoppas ni alla har en bra fredag - 3 dagar före julafton!

14 kommentarer:

  1. Så mycket fint!
    Älskar sista bilden!
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Åh, det låter ju alldeles underbart och bara så himla juligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har onekligen varit en go och härlig dag :).

      Kram

      Radera
  3. Så mysigt ni har det. Riktig julefrid. :)

    Njut av ledighet, snö, brasa och jul och ha en strålande fin jul Carina.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, äntligen julefrid :).

      Ska njuta av ledigheten och det samma önskar jag dig Lotta - en strålande fin jul!

      Kram

      Radera
  4. Så skönt att vara klar med julstöket så att ni bara kan njuta nu.

    Det var verkligen fina hårsaker ni köpte. Och dina bilder är som vanligt väldigt fina.

    Ha det så bra och fortsätt att njuta! Kramar Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt skönt är det att jag "stökat" färdigt så nu ska här njutas :).

      Hårsakerna blev succé - får väl se hur många gånger de hamnar i mitt hår....

      Ha det bra du med Jennifer och hoppas din hals är på bättringsvägen! Kram Carina

      Radera
  5. Topp! Att vara klar! Det är inte vi...men det ordnar sig ;)

    Vi tar ett glas bubbel och njuter nu från "Jul i Washington"

    Jättefina bilder! Älskar fint till håret.

    Stor bamsekram och en God Jul önskar jag dig och familjen Carina!!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det ordnar sig även om man inte är helt klar - det blir ju jul ändå! Låter inte helt fel med ett glas bubbel :).

      En stor bamsekram skickar jag tillbaka till dig Lotta och önskar dig och din familj en riktigt God Jul!

      Bamsekram Carina

      Radera
  6. Saga vid brasan är ju oslagbart! Kram!

    SvaraRadera
  7. Det är så härligt att vi får en vit jul i år. Det blir ju liksom lite mer stämningsfullt när flingorna dalar och snön ligger vit på marken.

    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt kul att det blir en vit jul. Det blir ,som du säger, mera stämningsfullt.

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!