header

header

27 juli 2013

Heldag i Mora.

I går tillbringade vi hela dagen lång hos våra vänner i Mora. Vi besökte familjen Hermansson i deras underbara hem vid Orsasjön. OMG!! Vilket hus! Vilken tomt! Vilken utsikt! Jag hade lätt kunnat flytta rätt in. Precis som det är. Så himla fint. Inredningen. Detaljerna. Stämningen i huset. Ja, precis allt. Kan mycket väl vara det finaste hemmet jag besökt (bildbevis kommer nedan).

Vi hade inte varit där på sisådär 3 år!! tror jag vi kom fram till. Det kändes det verkligen inte som. Det är ju så det ska vara med riktiga vänner :). Vi fick en härlig dag med lunch i Orsa efter båtfärd över Orsasjön. Bad och bus nere vid stranden. Jepp, dom har en egen strand! Fika. God mat. Och framför allt trevligt sällskap! Stort tack fina Thomas, Lena, Olivia och Wilma för en riktig kanondag!
 Baksidan av huset.

 Nere vid beachen.




 Otroligt vackert inomhus.



 Lika vackert utomhus.



Nu dags att masa sig ut i skogen och springa innan det blir för varmt. Sen ska jag hämta ut en riktigt roligt paket som kom i går :).

Önskar alla en riktigt trevlig helg!


6 kommentarer:

  1. Ser ju bara så ljuvligt ut! Är det Siljan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt ljuvligt kan jag lova :). Det är inte Siljan utan Orsasjön.

      Ha en fortsatt fin helg!
      kram Carina

      Radera
  2. Helt ljuvliga bilder och jag förstår att u föll som e fura för deras vackra hem. Så fint! Och vad härligt med vänner som det inte gör något att det var ett tag sedan an sågs utan det känns som man fortsätter där man avslutade sist. Det är vänskap det.

    Tack för att vi fick njuta tillsammans med dig Carina!

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det lilla :). Visst är det härligt med sådan vänskap. Det är ju så det ska vara.

      Hoppas du har en bra helg!
      Kram Carina

      Radera
  3. Vilka underbara bilder från ett väldigt vackert hem.
    Förstår att du njöt.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett underbart hem!

      Ha en skön söndag du med. Hoppas allt är bra!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!