header

header

25 november 2013

Inte den bästa starten på veckan.

Nej, den här veckan har inte börjat bra för min del. Sitter vid köksbordet och håller på att koka över av ilska. Är riktigt nära att flyga i taket just nu (borde kanske inte skriva men jag hoppas det blir bättre bara det kommer ur mig).

Vad är det då som gjort mig så arg? Jo, som jag nämnde tidigare så hade jag ju varit och köpt mina drömskor men insett att jag tyvärr inte kan ha dem p.g.a hälen. Hade en liten förhoppning att det skulle kännas bättre och prövade skorna en sista gång nu på lunchen men nej. Det gick verkligen inte. Och jag ville inte lämna tillbaka dom men att behålla ett par skor för 1500:- och sen inte kunna använda dom - nej, sånt gör jag inte.

Så, jag packade in mig i bilen och for ner till stan för att lämna tillbaka dom. Väl i affären fick jag informationen om att ångerrätten på 14 dagar inte gällde och jag kunde därför inte få mina pengar tillbaka. Ett presentkort på mina pengar som jag skulle köpa ett par skor jag kan gå i med min häl, var det jag fick tillbaka. Behöver jag ens säga att jag blev riktigt arg fast kanske mest besviken.

Tycker det är så f-bannat dåligt att man inte kunde fått den infon när jag köpte skorna. Jag hade talat om för expediten att jag hade problem med hälen och inte kunde ha vilka skor som helst. Tycker nog att hon kunde kostat på sig att informera om att det inte fanns något öppet köp eller chans att få pengarna tillbaka om jag köpte skorna. Så nu sitter jag med ett presentkort i en butik där jag överhuvudtaget inte vill sätta min fot igen.

Ja, det var min start på den här veckan. Arg, besviken och ledsen. Hade gärna sluppit den här inledningen.

Uppdatering: det lönar sig tydligen att stå på sig. Efter att jag lugnat ner mig (& pratat med mamma) så ringde jag affären. Fick träffa en ny expedit och fick än en gång förklarat för mig att det var bytesrätt och inga pengar tillbaka som gällde. Men, efter att jag förklarat hur det låg till så var hon så snäll och bad mig komma ner till affären så skulle hon hjälpa mig. Så efter dagens andra besök så fick jag tillbaka mina pengar. Slutet gott allting gott :). 

Nu ska jag fortsätta jakten på ett par skor min häl klarar av. 

Trevlig kväll!

//Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!