header

header

25 juni 2015

Cykelutflykt.

Under gårdagen hann vi ju med en cykelutflykt också. Tillsammans med våra vänner familjen Falk tog vi cyklarna och trampade till Frostbrunnsdalen - en vacker plats inte allt för långt hemifrån. Har ju besökt denna plats tidigare vid ett antal tillfällen då jag tycker det är fantastiskt vackert och fridfullt där. Inte lika fridfullt som "vanligt" i går men fortfarande väldigt vackert och ett perfekt utflyktsmål.

Den här sommaren är även caféet som finns där öppet och naturligtvis fikade vi. Det tittades även på vattnet som bubblar ur marken där i dalen samt på vargropen uppe i skogen och dommarringen ute på ängen, innan vi satte oss på cyklarna och trampade hemöver igen. En hellyckad utflykt och en aktivitet helt i min smak. 








I dag är det tyvärr inte lika fint väder som gårdagen bjöd på. Nej, i dag smattrar det mot plåttaket på altanen och skurarna avlöser varandra. Men det känns ganska ok ändå. Vi har hunnit med att hoppa rep och tagit en kort cykeltur. Så det gör mig inte så mycket att kura inomhus utan jag tycker det är ganska skönt (blir lätt stressad och känner att jag måste vara ute när solen skiner). Det som oroar mig lite är kvällens träning - hade tänkt cykla eller köra rullskidor men det känns inte särskilt lockande i regnet - kanske blir styrka inomhus i stället..... 

Något som däremot lockar är säsongspremiären av "Sommar med Ernst". Jajjamän, i kväll drar han igång med renoveringen av ett nytt torp och jag älskar dessa program!! Har följt varje säsong och inte missat ett avsnitt. Så i kväll klockan åtta finner man mig bänkad framför tv:n :). 

Ha en fortsatt bra torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!