header

header

23 juni 2015

Kunde lika gärna jobba....

Två dagar har gått av semestern och jag är redan less och uttråkad. Eller kanske snarare besviken. Har väl fallit i den där berömda fällan att när semestern kommer - ja då ska det bli roligt och hittas på saker tillsammans. Kan rent krasst konstatera att så har det inte blivit utan jag går här hemma som vanligt och jag njuter INTE av detta kan jag meddela.

Nej, i och med att jag bara jobbar deltid så blir den en hel del tid här hemma för min del. Och när jag har semester - ja då vill jag bort från hemmet. Få se något annat än dessa väggar som jag ser varje dag till leda.

Jag menar inte att jag måste åka land och rike runt utan kan gott och väl nöja mig med att göra dagsutflykter - utforska omgivningarna när man väl har tiden. Men nej, då är det en viss junior här hemma som surar till och inte alls är med på noterna. Och jag blir så himla less och besviken (borde kanske reagera annorlunda men när det blir så här varje gång, ja då blir reaktionen denna). Det spelar liksom ingen roll vad jag än föreslår - mottagandet är alltid det samma. Protester och "jag vill inte". Ok om det var så någon gång emellan men att mötas av detta VARJE gång man föreslår något - då kanske ni förstår att man ledsnar ur till slut.

Semester ska ju vara kul men som det är nu kunde jag lika gärna jobba.....

I dag kvittar det att solen skiner - känner mig mörk i själen.

Ursäkta mitt gnäll. Hoppas ni andra har det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!