header

header

27 augusti 2015

Velig som vanligt.

Förkyld och less. Ja det är väl så man kan beskriva status på undertecknad för tillfället. Halsontet har tack o lov gått över men nu är det snuva och förkylning i stället. Ingen träning på flera dagar så nu börjar jag bli rejält less och framför allt retlig. Less för att jag vill röra på mig och retlig för att jag behöver ut och träna och rensa huvudet. Men det är ju bara en vanlig förkylning som går över och inget att gnälla över egentligen.


Och så är jag ju så där velig och obeslutsam som jag brukar vara när det är något jag funderat över ett tag och nu står i kast med att göra slag i saken. Nu kunde man ju tro att det är något revolutionerande som är på g men det gäller bara en sådan simpel sak som om jag ska teckna mig för ett 1-års abonnemang i Creative Cloud där Photoshop ingår eller inte.

Blir så trött på mig själv - det är ju inget stort beslut egentligen men ändå velar jag fram och tillbaka. Är det onödigt? Kommer jag ha nytta av det? Kommer jag ha tiden att hinna lära mig PS eller inte? Ja, det är sådana "tunga" och "svåra" frågeställningar som hägrar just nu (Obs! Ironi!!). Men det är sådan jag är och när jag har sådan beslutsångest över det här, kan ni ju bara föreställa er hur det är för mig när det gäller större beslut som bilar och hus :). Ska nog fundera en vända till eller två innan jag bestämmer mig.

Annars har det varit en dag fylld med jobb, regn och åska. Fy vilket väder det blev fram på eftermiddagen. Det öste verkligen ner så till den milda grad att vi tyckte så synd om Tuff att han fick ny och torr halm i buren här i kväll. Kanske är det så att vi mjäkar lite väl mycket med honom men att låta honom sitta där i blöt halm - nej, det kunde inte våra samveten tillåta.

Nu blir det till att fundera lite och kanske sticka under tiden.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!