header

header

8 februari 2017

Mitt uppe i allt.

Måndag - fredag. Måndag - fredag...... Är nog inte ensam om att känna att tiden inte räcker till för tillfället. Det är så mycket i vardagen som ska hinnas med och tiden framför datorn - ja den blir bortprioriterad - inget fel i det i och för sig. Men det jag menar är att det vore trevligt att känna att man faktiskt har tid att göra det man vill och kunna göra det utan andan i halsen. Men det är väl kanske så det ska vara när man är mitt uppe i allt.

Jag har i alla fall prioriterat mig själv vad gäller träningen på sistone. Kläder har packats med till jobbet och lunch har intagits tidigt framför datorn. När jobbdagarna har varit slut har jag bytt om och dragit direkt till skidspåret. Så himla skönt att känna att man är färdigtränad när hämtar vid skolan och man väl kommer hem. Och ja, jag vet att det är få förunnat att kunna träna dagtid så som jag gör men jag är å andra sidan väldigt tacksam att jag kan göra det.




Både i går och i dag blev det skidpass mitt på dagen. Och även om det var nysnö och gick trögt som sirap i spåren så var det så oerhört skönt att få den där tiden i dagsljuset. Och att det numera är ljust nästan till klockan fem - ja det är ju helt underbart.

Hoppas ni haft en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!