header

header

12 februari 2017

Som en söndag i februari ska vara.

Den här söndagen har varit precis så där som en söndag i februari ska vara. Fint väder och massa tid utomhus. Dagar som är som dessa seglar lätt upp på topplistan och är svårslagna måste jag säga.

När solen började gå upp över trädtopparna i morse packade jag ihop mina pinaler och stack ut i skidspåret. Kan inte med ord beskriva hur mycket jag älskar att starta mina dagar på det här viset.

Efter passet var det bara att duscha och dra på sig nya träningskläder. Jag var sugen på att ta en sväng med långfärdsskridskorna men när junior hellre ville åka skidor - ja då blev det så klart ännu mera tid i spåret. Och inte mig emot - vädret var ju som sagt fantastiskt och fåglarna kvittrade som det var värsta vårdagen. Det blev så klart inte 2 timmar som i går men hon gnetade på länge i dag också.




När vi kom hem var jag inte ett dugg sugen på att vara inne så jag lyckades locka ut hårbollen en stund. Visst försökte han smita tillbaka in (han gillar inte det där med snö) men han insåg att det inte var någon idé. Och sen fick han ju sällskap (om än på behörigt avstånd) av grannkaninen så jag tror nog att han gillade att få vara ute.

Nej, snö och vinter är INTE Tuff´s grej....

..... bättre då där det är bart på marken och gräs framme. 

Hoppas ni haft en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!