header

header

13 februari 2017

Några bra beslut.

Måndag och en trött sådan får jag nog säga. Hade grymt svårt att koncentrera mig på jobbet i dag men på något sätt så lyckades jag göra det jag skulle. Velade fram och tillbaka om jag verkligen skulle träna efter jobbet. Det var ju inte stålande sol och att åka hem och lägga mig i soffan lockade betydligt mer.

Åkte hem en sväng men väl hemma tog samvetet över. Och när molnen skingrades allt mer - ja då var det inget att tveka på. Hoppade i träningskläderna och drog ut i skidspåret. Och jag kan säga att även om det var riktigt segt i snön där plusgraderna och solen hade gjort sitt, så ångrade jag mig inte en sekund. Så himla gött att bara vara ute och njuta :).

På vägen hem från skolan frågade jag junior om vi inte skulle ta och åka skridskor - hade absolut ingen lust att vara inne. Visst var hon med på det så jag bytte träningskläder (börjar bli en vana nu ;) ) och så gav vi oss ut på isen. Och jösses, säger jag bara!! Det var verkligen helt fantastiskt! Vindstilla. Superfin is. Strålande sol. Tid att bara vara och ventilera allt mellan himmel och jord. Det blev verkligen en magisk eftermiddag tillsammans med mitt ❤︎.






 Nu i kväll kan jag konstatera att jag under dagen fattat några bra beslut. Vad gör det att tvätthögen växer eller att det är dammigt i hörnen. I bland måste man bara strunta i alla måsten och bara ta vara på dagen som är här och nu. Det där andra kan man göra sen. 

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!