header

header

4 september 2013

Bara 2 dagar kvar.....

..... eller rättare sagt, bara 1 dag kvar. Sen är det äntligen fredag!! Och inte vilken fredag som helst. Nej, den här fredagen, och hela helgen förresten, ska jag ägna åt en riktig ego-helg. Dagar fyllda av utomhusvistelse. Skogen. Kreativt tänkande. Komponerande. Ljusförhållanden. Möten med likasinnade (om än just nu okända människor). Ja, den här helgen är det dags igen. Jag ska på fotokurs :).

Natur och porträtt är temat på den här kursen. Och jag är så glad och tacksam. Glad över att jag kom med - platserna gick åt som smör i solsken. Och tacksam över att min familj låter mig göra det här. Låter mig få utlopp för det som finns inom mig. Låter mig vara jag. Tack M och E. Älskar er!

Har så många idéer och bilder i mitt huvud som jag vill få ur mig. Vill känna när jag ser på en bild att den blev precis som jag tänkt mig. Eller inte precis kanske, utan att den förmedlar det jag vill få fram. Det är spännande det där med ljus och komposition i en bild. Och i helgen ska jag som sagt få ägna mig åt just detta :).

Livet i allmänhet rusar ständigt förbi. Hög fart. Måndag - fredag. Måndag - fredag. Tycker nog att det går lite väl fort och att det är lite väl mycket man ska hinna med. Kanske beror det sista till stor del på mig själv. Men jag tycker att fastän man försöker sakta ner och ta det lugnt så blir det aldrig riktigt just lugnt. Borde nog bli bättre på att slappna av mera. Får öva mer helt enkelt.

I dag tog jag äntligen tag i krukan på farstukvisten. Den har stått där och sett för risig ut en längre tid men jag har liksom inte orkat bry mig. Men i dag tog jag mig i kragen och for till blomsteraffären och efter lite grävande så såg det betydligt trevligare ut utanför dörren.





Hoppas alla har en bra vecka och hinner njuta av det fina vädret!

6 kommentarer:

  1. Åh, vad skoj att du ska på fotokurs igen! Och så bra gjort av dig att göra sådant som du verkligen vill göra.

    Ja det där med att slappna av borde jag också öva på, förstår inte att det ska vara så svårt.

    Ha det gott Carina! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fotokursen ska bli riktigt rolig :)

      Vi kanske skulle köra temat avslappning om några helger i stugan. ;).

      Ha det bra!
      Kram Carina

      Radera
  2. Härligt Carina! Det låter som du har en toppenhelg framför dig och jag förstår att du längtar. :) Jag hoppas att det blir en riktigt bra kurs som kommer att inspirera dig massor och jag ler igenkännande åt dina tankar kring fotoidéer. Det är en härligt galen passion. :)

    Så fina bilder Carina! Du är så duktig och har en sådan känsla. :)

    Sköt om dig och njut nu av din helg.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja jag hoppas helgen blir kanon men det blir den säkert :)

      Hoppas du mår bättre nu!

      Kram Carina

      Radera
  3. Så fint du gjort. Ja, den där krukan på min trappa är bortglömd sedan länge... får väl ta tag i den :)

    Fotokurs, så härligt! Är ni många? Vad är det för kurs? (blir så nyfiken :)

    Tack du fina för kommentaren hos mig, värmer!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja vissa krukor har en tendens att bli bortglömda ;)

      Googla Håkan Olsen så hittar du kursen. Tror vi är 10 st som ska gå kursen. Det ska bli hur kul som helst :)

      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!