header

header

20 september 2013

Inte vad jag tänkt mig & en dröm som slagit in!

Liten vaknade snuvig, täppt och med aningens feber i morse. Inte så förvånande kanske med tanke på alla baciller som far runt överallt just nu. Det blev till att vara hemma från skolan i dag och krya på sig i stället. Nej, den här fredagen och helgen började inte riktigt som jag tänkt mig. Men så är det ibland. Bara att hitta på nya planer och göra det bästa av dagen i alla fall.

Tror inte jag berättat detta tidigare men jag har haft en dröm om att en dag äga ett speciellt objektiv. Ett sådant objektiv som man kanske inte rusar i väg och köper bara så där (i alla fall inte jag som gärna vill spara ihop till sådana saker). Men för en vecka sen då kom det ett stort paket med värdefull last hem till mig. Tack vare pappa (åter igen: tusen, miljoner TACK!!!!) har jag faktiskt kunnat köpa mitt drömobjektiv aningens tidigare än planerat :) !!!!

Är så himla glad och tacksam över detta så jag tror inte någon riktigt förstår. Men jag ska erkänna att jag haft grym ångest över inköpet också. Ska verkligen jag ha ett sådant objektiv? Är det inte onödigt? Så har tankarna gått men nu har jag bestämt mig. No more ångest! Visst, det kan mycket väl vara onödigt men jag lever här och nu. Foto är mitt stora intresse och då är det roligt att ha bra grejer - så är det bara. Så fr.o.m. nu tänker jag bara vara glad över att jag faktiskt (med pappas hjälp) kunnat uppfylla en av mina drömmar :).



En liten testrunda av nya objektivet i går kväll. 

Nu är det dags att ta tag i den här fredagen!
Önskar alla en fantastisk helg!

10 kommentarer:

  1. Va kul!! Fina bilder, vad var det för objektiv, är läskigt nyfiken!? :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Då ska jag stilla din nyfikenhet ;). Det är ett Nikon 70-200 f/2.8G ED VR II :). Du kan lita på att jag är nöjd!!

      Ska du ut och fota i helgen??
      Trevlig helg!

      Radera
    2. Göddans värre!! Bara att gratulera!

      Radera
  2. Svar
    1. Fotokungen.se. Bäst pris enl Prisjakt (i alla fall när jag kollade ;) ).

      Radera
  3. Helt rätt tänkt! Klart du ska vara glad åt det och inte ha någon ångest. Dina bilder är som vanligt jättefina Carina.

    Hoppas nu att lilla E blir frisk fort! Ha en fin helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina ord Jennifer!

      Hoppas ni haft en bra helg och jag tror din hälsning till Emma hjälpt - hon är mycket bättre :).
      Kram Carina

      Radera
  4. No more ångest! Det här objektivet är ditt och du är värd det <3

    Finaste Carina. Dina bilder är ljuvliga. Och hela du för den delen. Så glad att du bloggar och att vi hittat varandra. Du gör mig glad och du skriver så fint att mitt hjärta blir varmt och slår lite hårdare.

    Stor kram och ha en jättefin helg!

    Lotta

    Ps. God bättring till lilla E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Jag är också så himla glad att DU bloggar och att vi har hittat varandra. Blir alltid glad över alla omtänksamma ord du skriver och dina bilder ska vi inte tala om. Du vet att jag älskar dom!

      Hoppas du haft en kanonbra helg!

      En stor kram tillbaka till dig!

      K R A M Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!