header

header

17 september 2013

Harmoni.

Ibland flyter det bara på. Livet och allt runt om. Utan att man behöver göra något. Det bara går som smort. Exakt så är det för mig just nu. Vet inte vad som hänt. Det känns bara så himla bra :).

Till stor del tror jag det beror på att jag slutat stressa hela tiden. Har insett att allt inte behöver vara perfekt. Att allt inte behöver vara klart redan i går. Det är ganska skönt att ha kommit till den här insikten. Mår så mycket bättre.

Måste nog även tillskriva fotograferandet en stor del också. Är så glad att jag äntligen får utlopp för allt som finns inom mig. Får vara kreativ. Planera nya saker. Se resultat. Får lära mig något nytt. För det är mycket att lära men jag känner mig supertaggad :).

Till och med träningen flyter på. Tänker inte efter så mycket. Gör bara. Älskar att fylla lungorna med den klara höstluften. Att få rensa huvudet under ett pass. Få känna att kroppen svarar.

När livets alla pusselbitar stämmer, det är då det flyter på. Det är då man känner harmoni och tycker livet är roligt att leva. Så känner jag just nu. Jag lever här och nu och är bara så glad över det :).

Passar också på att gratulera M som fyller år i dag! Givetvis har vi firat här hemma med present men ingen tårta. Emma fick välja och hon tyckte att pappa skulle ha kladdkaka i stället. Och så fick det bli.

Önskar alla en fortsatt bra vecka!
Kram Carina.

6 kommentarer:

  1. Åh vad bra Carina, härlig läsning som får mig att bli glad!

    Grattis till M och gud så gott med kladdkaka :-).

    Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att jag kan "smitta av" mig lite :). Blir alltid så glad av dina ord :).

      Kladdkakan satt fint! M hälsar och tackar.
      Kram Carina

      Radera
  2. Underbart härligt när allt bara flyter på.
    Kul att det känns så bra man glad för din skull.
    Vad gott med kladd kaka, kanske kan du dela med dig av receptet?
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Det gäller att passa på att njuta :).

      Kladdkaka är gött! Ska jag vara ärlig så var den köpekaka. Frödinges kladdkaka är svårslagen och favoriten här hemma.

      Ha det bra!
      Kram Carina

      Radera
  3. Vad glad jag blir av att läsa ditt inlägg Carina. En skön känsla att ha harmoni och balans i livet. Att må riktigt bra.

    Fortsätt njuta av livet i din egen takt och ha det gott.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag blir glad över dina ord Lotta! Visst ska vi fortsätta leva livet med harmoni och balans och må bra.

      Hoppas ni piggnat på er där hemma!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!