header

header

29 juli 2015

All denna tid.

Plötsligt händer det och man får en dag fylld av tid att slå ihjäl. Inte ofta det händer men när Emma börjar bli allt större och sköter sig mera själv, leker med kompisar etc så blir det plötsligt en massa tid över till annat.

Och jag måste erkänna att det är skönt att få sådana här dagar emellanåt. Att kunna göra (nästan) vad man vill - man måste ju självklart hålla sig här hemma  - men ändå. Det känns nästan som man gjort något olovligt när man bara gör det man känner för :).

Grymt trött och seg i morse men anammade mitt motto: Ikke tenk, bare tren, och drog mig ut på ett rullskidpass. Och jösses så bra det gick!! Det märks att all tråkig styrketräning och styrkestak börjar ge resultat. Så när jag väl var ute var trött det minsta jag kände mig.

Efter träningen tog jag tag i och uträttade ärenden och efter lunchen satte jag mig framför datorn och uppdaterade hemsidan. Har ju haft en del fotograferingar som jag inte hunnit lägga upp men nu så finns dom där. Sen tittade solen fram minsann och då var det bara att rusa in och hoppa i bikinin och släpa fram solstolen. På med Wahlgren & Wistams pod i lurarna och sen fick jag en skön timme där på altandäcket. Men sen slog rastlösheten till så jag gick in och körde dagens andra pass -styrka den här gången. Så himla lyxigt att ha all denna tid så man hinner återhämta sig från det ena passet och orkar köra ett till. Skulle kunna ha det så här hela tiden (om det vore möjligt så klart).

Nu i kväll skulle jag börja packa lite inför helgen. Tog upp mina löpskor och såg vid en närmare titt att de gått söner (köpte dem i våras). Hittade typiskt nog inget kvitto men ringde affären och förklarade mitt ärende. Inga problem överhuvudtaget - bara att komma in med skorna så skulle jag få ett par nya! Snacka om service. Hittade inte exakt samma modell men jag måste ju ha ett par skor så jag chansade och hoppas på att dom nya ska bli bra dom med. Annars är det ju bara att bita i det sura och köpa ett par nya för ett par fungerande löpskor måste jag ju ha.

Dags att försöka få den lilla i säng. För många sena kvällar är inte hennes melodi utan då tryter humöret dagarna efteråt.

Dagens bild blir från i våras när jag lekte med dubbelexponeringen på kameran.


Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. Hej Carina!

    Vad gott att få rå om sig själv lite extra. :) Och jag tittar på dina vackra bilder i ditt förra inlägg och blir så glad. Glad för att det är fantastiskt fina bilder med så mycket känsla men också så glad över din resa. Över att du får hålla på med det du brinner för och är så duktig på. Och att vi här har fått lov att följa med dig på den resan. En resa som bara är i sin början. Är så stolt över dig ska du veta. Heja dig!

    Tack snälla fina du för all värme hos mig. Det betyder så otroligt mycket ska du veta. Tack. ♥

    Sköt om dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta! och tusen tack för dina fina och uppmuntrande ord! Jag blir så glad över att du blir glad av mina bilder - kan inte få bättre feedback. Tack <3.

      Sköt om dig du med! Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!