header

header

2 juli 2015

Inte många minuter inomhus.

Den härliga sommaren fortsätter och oj vilken värme det varit i dag. +31,5 grader visade termometern  nu i kväll - så i dag har man inte behövt frysa ;).

Började även denna dag med ett tidigt träningspass. Racern var det som luftades och även om det gick allt annat än bra var det en skön start på dagen. Och framför allt - lagom varmt. Att träna när det är över 25 grader är inget jag föredrar så då gäller det att sticka ut när temperaturen är lagom - även om det är tidigt.

Sen har det gått i ett och det har inte blivit många minuter inomhus. Man vill ju liksom inte gå in när det är så fint ute. Hann med att tvätta fönstren innan solen blev för obarmhärtig. Likaså klippte jag runt gärdsgården innan det blev för hett. Men efter detta så har det inte blivit så mycket gjort - har mest hängt här runt omkring.

Men man behöver inte göra så mycket mer när man får besök och kan sitta under äppelträdet och dricka hemmagjord rabarbersaft och äta melon. Eller när man följer med barnen ner till älven när dom under glada rop och skratt kastar sig ner i det, enligt mig, inte allt för varma vattnet. Och när man sitter i skuggan och läser en bok - ja då är det sommar och man njuter av varje sekund.

Den älskade vägen som leder ner till älven (sedd nerifrån älven)

Snart slår dom ut - pionerna jag tycker så mycket om.



Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!