header

header

24 juli 2015

Bilder från semestern, del I

En fredag som känns som en lördag. En fredag då jag inte suttit stilla många minuter. En fredag då jag befunnit mig i mitt älskade Värmland.

Började dagen med en löptur längs välbekanta grusvägar och skrämde kossorna i hagarna. Helt fantastiskt att springa längs dessa vägar som jag gjort så många gånger förr. Att se omgivningarna med helt nya ögon och se hur fantastiskt fint det är där ute på vischan. Solen stekte på rätt rejält så det var skönt när man kom in i skuggan emellanåt.

När jag kom hem hjälpte jag pappa att måla ena gavlen på huset. Riktigt mysigt att göra detta tillsammans och vi blev inte osams en enda gång ;). Sen svidade jag om till bikini och satte mig ute på gräsmattan och rensade ogräs. Och efter två timmar där ute var jag rejält trött och unnade mig en stund i solstolen.

Vi har ju varit i Kolmården, Göteborg och Fjällbacka de senaste dagarna och naturligtvis så har ju kameran varit med. Inte den stora men väl den lilla. Många bilder har det blivit och i dag blir det en första del från Kolmården.





 Nästan 1 timmes kö men sen blev det äntligen vår tur att åka på safari.

 Värmlands landskapsdjur (älskat & hatat) låg och sov till tonerna av någon slags Mexicansk conga :)

 En fantastisk delfinshow med ett viktigt budskap.

Surikater - tillsammans med lemurer är detta mina favoriter - kunde stå hur länge som helst & titta på dem :)

 "Är man stark måste man vara snäll" - kloka ord från världens starkaste björn.

Kväll igen och tror minsann att jag ska gå ut och sätta mig i solen och njuta. 

Hoppas ni har en bra fredagskväll!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!