header

header

24 maj 2016

Vad var det som hände egentligen??

Jag vet inte hur det varit för er men själv vaknade jag klockan fyra i morse och kunde inte somna om. Orsaken till att jag vaknade så tidigt var att det blev jordens åskoväder. OMG säger jag bara. Sovrummet lystes upp av blixtar och det dundrade och small. Att försöka sova när naturens krafter höll på så där var då rakt inte att tänka på. Inte ens öronpropparna hjälpte när det dundrade som värst och tankarna började spinna loss.

Tack och lov slutade det lagom tills det var dags för jobb och skola så man vågade ta en dusch. Men att vakna klockan 04 satte sina spår och rapp i tanken har jag då rakt inte varit i dag.

Vad var det då som hände egentligen med sommaren och värmen vi fått ett smakprov på? Ja det kan man verkligen undra då det varit kallt och temperaturen knappt orkat upp till 10 futtiga grader i dag. Men förhoppningsvis vänder det snart och vi får sol och värme igen.

Trött var jag som sagt så jag hade tänkt vila men när junior följde med en kompis hem efter skolan hade jag ingen ursäkt utan det var bara att ge sig ut. En tur på rullisarna blev det och jag kände mig faktiskt väldigt mycket piggare efter passet. Träning brukar ju ha den effekten. Det är ju sällan man ångrar ett träningspass ;).

Har inte hunnit fotografera något men har ju massa bilder från helgen i stugan så det får bli några därifrån i dag.


Att titta ut över sjön ger en obeskrivlig ro.

Det här tillsammans med nyavverkad skog kan vara den bästa doft som finns.

Den här vyn kan jag aldrig se mig mätt på ❤︎

Kvällen hittills har mest bestått av att fixa, fixa och åter fixa. I morgon bär det av på äventyr och jag vågar inte riktigt tro att det är sant förrän vi väl kommer iväg.

Ha det fint!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!