header

header

30 augusti 2016

Att testa lite nytt.

Lite småmysko och kanske på väg att bli förkyld. Ja då gäller det att lyssna på kroppen och vila en dag extra från träning. Inte det enklaste när man är som jag men om man distraherar sig med annat går det åtminstone lite bättre.

Har ju fastnat rejält i allt vad att lära sig mera redigering heter. Det är verkligen helt fantastiskt vad man kan göra med en bild. Nu är ju jag inte ett superstort fan av att ändra om för mycket. I stället förstärker jag gärna olika saker för att få fram den där känslan jag eftersträvar.

I dag lärde jag mig hur man kan förvandla en vanlig bild och få den att kännas som en bild tagen när solen är på väg ner. Detta genom att fejka motljus och även lägga till linsöverstrålning. Nu är jag ju helt novis på området men det gäller ju att öva, öva och åter öva och testa sig fram. Bild 1 här nedan visar hur det ser ut efter en omgång i Camera Raw och Photoshop. Bild 2 visar hur bilden såg ut från början. Om någon skulle vilja läsa mer om detta finns det en artikel här.



Jag har inte suttit framför datorn hela dagen - även om man kan tro det :). Nej, det vardagliga som dammsuga, plocka, fixa i trädgården, laga mat etc. har också hunnits med. Och sen har klorna klippts på den lille mannen. Lägg där till att jag även tog på honom selen för att han skulle få gå ut (trodde jag var snäll) samt att jag borstade honom. Nu har jag minst sagt hamnat i onåder och han flyr mig som pesten. Kan inte göra annat än att skratta åt den lille token.

Dags att hoppa i myskläderna och sätta sig med stickningen och mysa innan man ska försöka sova.

Ha en riktigt fin kväll!



1 kommentar:

  1. Oj så annorlunda det kan bli med Photoshop. Själv använder jag det inte för hjärnan fixar inte redigering av bilder än...men förstår ju varför man kan fixa fram så fantastiska bilder nu😄krya på dig! Kram

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!