header

header

2 augusti 2016

En tur i skogen.

I dag har det verkligen varit en dag i min smak. Började med att slappa i morse och plöjde ett avsnitt av Hart of Dixie (ja, jag är helt fast). Sen blev det en löptur och oj vilka trötta ben det var. Och varmt! Det blev rejält svettigt under de varv jag körde på elljusspåret. Efter ett dopp blev det solstolen för mig. Riktigt välbehövligt och jag avverkade några timmar där :).

I eftermiddags drog jag med mig junior och pappa till en stuga på en ö som jag länge velat besöka. Minns att jag var där som liten och ville gärna komma dit igen. Vi cyklade på en slingrande grusväg för att sen traska genom skog och myr men fram kom vi till slut. Det såg inte riktigt ut som jag mindes och mest berodde det nog på att stugan tyvärr håller på att förfalla. Riktigt synd då den ligger otroligt fint men är det ingen som har intresset att bevara den så är det inte så mycket att göra åt. Det var i alla fall roligt att göra den här utflykten med pappa och junior. Förhoppningsvis kommer även hon minnas den framöver.

 Parkerade cyklarna vid vägkanten....


 .... och började gå ner mot myren...

.... genom skogen...

... och hittade ett älghorn...


 ... kom fram till sjön...

... och stugan ute på ön....

 .... där det fortfarande blommade blommor från svunna tider.

I kväll blir det en riktigt lugn kväll. Energin tog sopslut efter vår lilla utflykt så det blir att samla nya krafter inför morgondagen.

Önskar er en bra tisdagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!