header

header

22 november 2016

Det räcker nu.

Tror inte jag är ensam om att tycka att det här novembermörkret som råder räcker nu. Jag har liksom fått nog. Det är grått, mörkt och regnet hänger konstant i luften - dag ut och dag in. Humöret och orken blir tyvärr därefter. Och inget hjälper.

Försöker pynta och göra mysigt här hemma. Försöker komma i stämning för att börja julbaka. Handla julklappar - noll inspiration. Har inte ens lust eller längtan efter att det ska bli jul - jag som i vanliga fall älskar julen. Just nu känns det som det kvittar. Som den kunde skippas. Det enda jag vill göra är - ingenting. Vad är det som händer?? Detta är vad det f-benade höstmörkret gör med mig. Det räcker nu! Ge mig minusgrader, frost och sol!


Tur i alla fall att jag fortsätter träna (även om lusten till detta också är lika med noll). Tung styrka till hårdrock som skränar ur högtalarna och jag kör mig rejält trött. Då känns det åtminstone lite bättre - i alla fall för stunden. Och jag är glad för att jag biter i och tränar - tror det är min väg ut ur mörkret.

Hoppas ni har en bättre och ljusare höst!
Kram Carina.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!