header

header

15 november 2016

November.....

Plusgrader och regn.... Ja då kan man tyvärr konstatera att gräsmattorna är gröna och mörkret är tillbaka. Kan inte låta bli att känna mig lite lurad. Hade ju ställt in mig på att det skulle vara vinter fr.o.m. nu. Hade vant mig vid ljuset som snön gav och energin som ökade i takt med att flingorna föll.

Vet ju att det faktiskt hade varit otroligt om vi skulle fått vinter redan nu men visst hade det varit skönt. Men är det november så är det. Bara att gilla läget. Men något som faktiskt är bra är att det är första advent och dags för massa mys inför julen redan om två helger. Det om något kan väl lysa upp den mörkaste november :).

Mera ljus och snö, tack!

Annars är det fullt upp som vanligt med jobb, skola, träningar och allt det vardagliga. Som grädde på moset har vi dragit igång med renoveringen av farstukvisten som ska byggas in och bli en ny hall. Eller det är inte vi som gör det utan snickare (halleluja så skönt!!). Men det blir ju lite smårörigt - inte det jag trivs med som bäst - men jag blundar för detta och tänker på att det blir bra när det blir klart (& sen känner snickarna mig och gör verkligen sitt bästa för att vi ska slippa leva i en enda röra - stor eloge till dem!!).

Dags att ta tag i tvätten men sen tänkte jag krascha i soffan - blev grymt trött när jag körde intervaller på spinningcykeln här i kväll.

Ha det bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!