header

header

17 januari 2012

Igen å igen....

Så var det dags igen, sjukstuga här hemma :(. 1 1/2 vecka på dagis sen var det färdigt. Det är Emma som har blivit sjuk igen och jag tycker så synd om henne.

Hon hade ju streptokocker och åt en pencilinkur innan jul och vi trodde att hon var frisk efter denna. Vi höll henne t.o.m. hemma en extra vecka så hon INTE skulle bli sjuk igen. Hon började dock klaga över att hon hade ont i halsen igen och i går kollade jag hennes hals och den såg inte fin ut. Det var bara att ringa vårdcentralen och (naturligtvis) tjata lite så fick vi en tid i dag. Var i väg med henne nu vid lunch och jajamensan - visst var det streptokocker och en ny pencilinkur för hennes del. Hoppas det ger med sig och hon blir frisk. Gillar inte riktigt att hon måste äta pencilin så tätt, immunförsvaret blir ju inte direkt bättre men vad ska man göra??

Så nu vet jag och sambon hur resten av veckan ser ut. Vi har båda fullt upp på jobben men Emma kommer alltid först och det är bara att pussla så gott det går. Det är vid sådana här tillfällen det är extra kännbart att man inte har sina föräldrar i närheten. Fast å andra sidan hade jag inte velat att någon av dem kom hit och blev smittade heller. Det är inte helt lätt ibland men vem har sagt att livet ska vara lätt......

Nu ska här käkas mellis så man orkar träna i kväll!

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!