header

header

23 januari 2012

Nu var det gjort!

I dag tog jag äntligen tag i en sak som jag borde gjort för länge sen men som har legat över mig som ett mörkt, tungt moln. I takt med att isen i frysen har expanderat har ångesten över just detta stigit för var dag som gått. Men i dag efter att jag hämtat Emma på dagis gjorde jag det. Fram med hårblåsen och in med kokhett vatten och efter ett ihärdigt torkande så en timme senare var frysen isfri och fin igen. Fattar inte hur en sån här sak kan frambringa den ångest som det faktiskt gör. Kanske är det för att man så småningom verkligen är tvungen att göra det och att det inte är särskilt kul. Men nu är det som sagt gjort!

Under tiden det smällde och tinade i frysen passade jag och Emma på att baka lite matbröd. Det var ett tag sen sist och vi hade nästan glömt bort hur gott det är med färskt, hembakt bröd. Fuskade lite och gjorde 2 limpor från en bakmix - Sverigelimpa och så blev det egenhändigt ihopknåpade Dinkelbullar. Det var nöjda familjemedlemmar som åt kvällsmat här på Arturs gata i kväll.


Sverigelimpor.


Dinkelbullar.



Snart är denna måndag slut men jag tänkte hinna med lite glamour och kolla på Guldbaggegalan.



Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!