header

header

1 februari 2012

Hemma igen!

I dag är det som bekant 1:a februari och en av mina favoritmånader har inletts :-). Eftersom mamma fyller år på måndag och sambon är på vift i först Åland och sen i Tyskland så var det bestämt att jag och Emma skulle tillbringa de närmsta dagarna i Fagerås. Vi hade dock inte bestämt om vi skulle åka i dag eller i morgon.

När jag kom hem efter några timmar på jobbet kände jag att det var lika bra att packa och åka hem i dag. Är inte helt förtjust i att åka själv i tre timmar (som det tar på vintern) med Emma men tanken på ytterligare en hel dag hos mor och far lockade mer :-). Resan gick utmärkt även om dvd:n i bilen bestämde sig för att strejka just idag. Därför fick det bli barnsagor och sånger i stället. I tre timmar!!! Den lilla var nöjd och det var ju huvudsaken, även om jag ska erkänna att jag gladeligen hade kunnat strypa en av "sångarna" på en av skivorna.

Nu är vi som sagt i Fagerås och i takt med att mörkret sänker sig känner jag lugnet infinna sig. Skönt och välbehövligt! Kanske finns det hopp om att få tillbaka ett fungerande huvud efter denna helg. Vi har inget särskilt planerat mer än att fira kära mor men lite träning, ett besök till Karlstad och IKEA ska vi nog hinna med.

Ha det så gött för det tänker jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!