header

header

19 februari 2012

Slö-söndag.

Om jag var trött i går så är det inget mot vad jag har varit i dag. Fattar inte vad som händer?? Och inte orkar jag sova på morgonen heller... Fick i alla fall en skön lässtund nere i soffan innan övriga familjen vaknade! Alltid något positivt!

Sambon drog med mig och Emma ut och det blev till Ornäs vi åkte och övade på skridskotekniken. Det var inte lika fint som i fredags men ändå helt ok och skönt att komma ut en sväng. Känner att man vill passa på nu dels för att man inte vet hur länge till det kommer vara fina isar och dels för att Emma ska få öva på att åka skridskor. Hon är fortfarande lite rädd men vi lyckades få henne att åka mellan oss utan att någon håller i henne och det gick finemang!

Bild från dagens skridskotur.

Efter lunch blev det inte många knop gjorda för mig. Lade mig i sängen för att sova middag men ICKE! När jag legat och vridit mig fram och tillbaka ett bra tag gav jag till slut upp och började läsa istället. Låg och mös under min filt och vips så var tredje delen i Iron Fey-serien, Järndrottningen, utläst. Den fjärde och avslutande delen kommer inte ut på svenska förrän nästa år så det blir nog till att läsa den på engelska i stället. Kommer inte orka vänta ända till 2013 för att få veta slutet på denna underbara saga!

När jag slöat länge nog tog jag mig ur superunderstället - som jag dragit runt i hela dagen - och fick på mig riktiga kläder. Masade mig till Kupolen och väl där hittade jag äntligen ett par grå/svarta lite lagom slitna jeans. Precis sådana jag letat efter! Hittade även några bastoppar och en blus som fick följa med hem. Kände mig faktiskt riktigt nöjd med den lilla uppdateringen av garderoben (även om det skulle behövas en betydligt större kan jag lova). Nu blir det till att försöka ladda batterierna för att orka med jobb, träning och livet nästa vecka!

Fridens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!