header

header

22 februari 2012

När orden inte räcker till.

När något fruktansvärt inträffar vet man ibland inte vad man ska säga. Det är så mycket man vill säga men man vet helt enkelt inte hur man ska uttrycka sig. Det finns helt enkelt inte ord som räcker till för det man vill uttrycka.

I går kväll fick vi veta att kampen för en liten krigare börjar lida mot sitt slut och det finns helt enkelt inte ord för att beskriva detta. Mina tankar går till hans familj och jag kan i mina vildaste fantasier inte föreställa mig det fruktansvärda de nu går igenom.

Det är vid sådana här tillfällen man får sig en tankeställare över att man kanske inte bara ska ta livet för givet. Det är samtidigt hemskt att det ska behövas sådana här händelser för att man över huvudtaget ska reflektera över hur skört livet faktiskt är. Jag är så oerhört tacksam över mitt lilla troll som vi har här hemma. I dag ska jag pussa lite extra på henne och skänka en tanke till den lille krigaren och önska honom lycka till vart han än befinner sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!