header

header

29 februari 2012

Skottdagen!

Ännu en vårdag har passerat och jag tycker, i motsats till många andra, att det är riktigt tragiskt. Det spelar ingen roll att det är skönt att vara ute i värmen. Jag står fast vid att när det är vinter ska det vara vinter!

En som verkar gilla vädret ute just nu är Emma som bara vill vara ute i geggan hela tiden. Visst är det kul att hon vill vara ute men attans vad drygt det är med all skit som dras in hela tiden. För att inte tala om alla kläder som ständigt skitas ner. Skulle inte bli förvånad om tvättmaskinen strejkar och lägger av inom en snar framtid. Men jag borde inte klaga: barn ska få vara barn och få leka ute och skita ner sig (men det är drygt för dom som får ta hand om skiten - föräldrarna alltså). I går var hon ute och kom in och var minst sagt skitig från topp till tå. Jag frågade: men vad har du gjort egentligen Emma? Hon svarade: jag har absolut inte rullat mig på gräsmattan! Vad säger man? Jag kunde inte göra annat än att skratta åt henne :).

Även i dag blev det promenad till och från dagis och när vi kom hem var vi ute hela eftermiddagen. Emma lekte med kompisar här hemma och jag fick en skön lässtund i solen på farstukvisten. Satt dock inte där och latade mig hela tiden utan gick till slut in och fortsatte måla på möblerna jag började på i går. Tror och hoppas att det kommer bli bra i slutändan (bild kommer när det hela är klart och på plats).

Skottdagen samt februari 2012 börjar lida mot sitt slut och i morgon är det 1 mars. Herregud vad tiden går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!