header

header

28 augusti 2014

Att hålla på att koka över....

... får väl börja dagens inlägg med en varning för den som inte vill läsa om gnäll för det är stor risk att inlägget kommer innehålla mycket av den varan.

Alltså vissa dagar. Jag vet inte vart jag ska börja men det har INTE varit min dag i dag. Och nu sitter jag här och det bara kokar inombords. Så där som om man håller på att explodera. Ni känner kanske igen känslan??

Den här dagen som sagt. Ingen höjdardag på jobbet - mer säger jag inte om den saken. Träningen var väl sisådär - roligt att träna med M men ingen runda i min smak. Sen satte det igång - Stress med stort S. Fick fara runt hela stan, fram och tillbaka, innan jag äntligen kom hem. Och det var då den stora irritationen satte igång.

Har hållit på att försöka fixa en logga & en stämpel till mina kort och har äntligen fått till en jag tycker om. Lyckades t.o.m. spara den i rätt format och kände mig ganska nöjd. Det skulle jag inte gjort. När jag försökte importera in loggan i redigeringsprogrammet visar det sig att den inte är transparent utan det blir som en bild med vit bakgrund. Suck och stön.

Jag gör nya tappra försök att få till den där transparenta bakgrunden och när jag äntligen hittat verktyget (vilket nästan var omöjligt i den nya versionen av programmet) ja då visar det sig att det inte går att aktivera verktyget. Gahhhh!!!! Och det var då kokningen inombords tog rejäl fart. Jag är inte gjord för att sådana här saker ska krångla - det ska bara funka. Jag är inte tekniskt lagd och kan inte sitta och klura på vad som eventuellt kan vara fel. Men jag ger mig inte - i morgon ska jag försöka igen. Ska bara lugna ner mig först.

Känner mig rätt vass & taggig i dag.

Så, nu har jag vräkt ur mig lite och det känns kanske aningens bättre. Ja, då var det dags att ta tag i högen med stryktvätt.

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Skönt att vräka ur sig lite ibland ;)

    Du är i gott sällskap! Vissa dagar är bara inte bra. Det är det ena och det andra. Då är det skönt att veta…imorgon är en ny dag. Just nu har jag också lite stress i kroppen, ska försöka lugna ner de känslorna med en kopp te och lite soffhäng. Har svårt att slita mig från datorn och leka med bilderna från resan.

    Ha en fin helg och hoppas att fredag blir bättre!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Tack fina Lotta! I dag är det mkt bättre tack o lov. Tur att de dåliga dagarna inte brukar vara så länge :). Inte bra med stress i kroppen - hoppas en lugn stund m te o soffhäng hjälpte. Kan förstå att du har svårt att slita dig från redigeringen. Och efter en sån resa måste du ha mkt roligt att redigera. Ser fram emot att få se mera bilder.

    Önskar dig en lugn och fin helg! Ta hand om dig!
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!