header

header

24 augusti 2014

Vandring i fina Gyllbergen.

I morse tyckte M att vi skulle aktivera oss lite. Måste erkänna att jag inte var helt på till en början - kände mig lite risig och trött. Men han fick fart på oss och efter att regnställ och stövlar var på packade vi in oss i bilen och drog till Gyllbergen.

För er som inte vet är Gyllbergen ett naturreservat där både björn och varg huserar men framför allt - där är en storslagen natur! Oerhört fina vandringsleder, vindskydd där man kan fika/grilla - en plats i min smak helt enkelt :). Vi brukar inte ta oss dit när det inte är vinter av någon anledning. Nej, till Gyllbergen brukar vi åka när vi vill få till fina skidpass. Och det är inte utan att jag började smålängta efter vintern och skidturerna där uppe. Men i dag var det för att knata vi for dit.

Det blev en bra vandring vi tog oss för. Över två timmar var vi ute. Över stock och sten, blöta myrar (& ja, jag lyckades trampa ner mig och få ena stöveln fylld med vatten) och bitvis ganska tunggått men Emma klarade det galant och det blev några mysiga timmar där i skogen. Hit hoppas jag faktiskt att vi tar oss igen innan snön faller och skidorna får följa med.




 Det här gillar jag!

 Små larver måste ju så klart undersökas.



Hemma igen blev det tyvärr inte många knop för mig. Nej, huvudvärk och allmänt seg i kroppen gjorde att jag hamnade i fåtöljen och så småningom i sängen i gästrummet :(. Inte alls vad jag hade tänkt men ibland blir det ju som bekant inte som man tänkt sig. Nu håller jag tummarna för att min lugna eftermiddag ska göra så jag mår som vanligt i morgon igen.

Nu ska jag fortsätta läsa om hur man skapar de allra mest fantastiska porträtt :).

Ha det bra!
Kram Carina.

1 kommentar:

  1. Bilden där M håller E i handen är fantastisk.

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!