header

header

20 augusti 2014

Första skoldagen.

Så kom den då äntligen. Som någon har väntat. Varit spänd. Och väntat och väntat.... På första skoldagen. Emma var vaken tidigt och på hugget nu i morse (hör inte till vanligheterna). Inget knorr utan när det var dags att åka var hon färdig och förväntansfull.

 Nya kläder och redo.....

.... att åka till skolan.

När man kom till skolan fick man ställa sig på led och hälsas välkommen av nya fröken (som för övrigt heter samma som mig :) ). Sen var det upprop, genomgång av lite regler och utdelning av penna och sudd. En namnskylt till egna lådan skulle göras. Och det var ungefär hit jag var med. Sen ville fröken ha sina nya elever för sig själv. Lite snopet - jag som hade tagit ledigt hela dagen - men jag förstår ju att dom ville lära känna varandra utan att föräldrarna var med.

Och jag då. Åkte jag och jobbade? Svar nej. Hade jag tagit en ledig dag så tyckte jag att jag kunde unna mig det ändå (& när det också stod i mitt horoskop i dag att jag skulle få en dag hemma - då var det bara att slå till). Så jag åkte hem och bytte om till racer-outfit och drog ut på ett träningspass :). Ljuvligt var det. Hög och klar luft, lite kyligt i fartvinden och inte helt pigga ben men ack så härligt! Hann även med en repa till köpcentret och ett par nya skor inhandlades så nu har jag ångest över det :).

När det var dags att hämta hem min skoltjej så fick jag bara med mig ett par gummistövlar hem. Så klart var det roligare att följa med en kompis man inte sett på hela sommaren så jag fick ännu mer tid för mig själv. Helt själv blev jag dock inte för bilderna från helgen levererades och jag hoppas dom blir nöjda och att jag kan visa några här framöver.

Nu är det snart dags att göra ett nytt försök att få hem Emma. Vi får väl se om jag får med mig något mer än ett par skor denna gång ;).

Ha en bra onsdag!
Kram Carina.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!