header

header

18 oktober 2014

Sjukstuga & full fart.

Lite motsägelsefull rubrik på inlägget i dag kan tyckas. Det är dock inte jag som blivit sjuk (ännu är bäst att tillägga) utan Emma som tyvärr trillat dit. Huxflux i gårkväll började hon känna sig dålig och vi kollade febern för säkerhets skull. Över 39 grader. Usch och fy. Och tyvärr hade den inte sjunkit i morse när hon vaknade utan var tvärtom högre. Så det blev ingen ridskola för liten utan en dag med tv, padda, sagoläsning och vila.

Och jag då. Tja förutom att försöka finnas till för Emma så har jag faktiskt haft en alldeles ypperligt effektiv dag. Målade hela hennes rum en gång till. Tvingade mig ut på ett MTB-pass. Gick ok och jag frös inte allt för mycket. Film med Saltkråkan avverkades - mys på högsta nivå. Älskar Astrids Lindgrens filmer och böcker. Målade en vägg ytterligare en gång så nu är det bara tapetseringen kvar. En ny sänggavel tillverkades också och är sånär på några klädda knappar färdig.

Gillar det där. När jag har lust att hålla på och fixa här hemma. Det var ett tag sen sist men nu är det full fart på mig. I morgon är det som sagt dags att tapetsera och sen börjar det roliga -att inreda.

De vackra färgerna börjar sjunga på sista versen.....

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!