header

header

26 april 2016

Avkoppling.

Ni som känner mig vet ju att när jag behöver koppla av så brukar jag göra detta genom att träna. Det är helt klart den bästa medicinen - i alla fall för mig. Men nu är det ju så att man kan inte alltid träna för att koppla av. Ibland är kroppen trött och vill helt enkelt göra något annat.

Jag har funderat länge på vad jag ska kunna göra som ett komplement till träningen (när det gäller att koppla av). Något som inte har ett dugg med fysisk aktivitet att göra. I går när jag var och gick runt i affärer på lunchen gick jag in en sväng på Akademibokhandeln och där hittade jag vad jag letat efter!

Kom hem med 2 målarböcker för vuxna och det var ett riktigt lyckodrag. Satt hela kvällen i går och bara målade och målade. Ingen tv. Ingen dator. Bara jag och färgpennorna. Så himla skönt att bara sitta där och köra på. Inte tänka på hur bilden skulle bli i slutändan utan bara måla med den färg man kände för.






Ja målarböcker är något jag verkligen kan rekommendera. Helt otroligt vad tiden går och vad man kopplar av :).

En fortsatt bra tisdag önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!